Sydafrika, instagram och flygrädsla.

 
Hörreni. Nu åker jag iväg till varmare breddgrader ett litet tag. Närmare bestämt till Sydafrika och Namibia. Min bror gör praktik på ett hotell utanför Kapstaden och vi ska vara där några dagar med honom och hans flickvän. Sedan ska vi flyga till Namibia och åka på safari, bo i tält osv. Jag tycker det ska bli väldigt härligt att åka iväg men jag får ändå ALLTID ångest när jag ska ut och resa. Detta på grund av min hiskeliga flygrädsla. Jag hatar det på grund av saker:
 
1) Instängd i en tub tusentals meter upp i luften. Det är inte normalt. Det är fan inte det. 
2) Värsta tänkbara döden. Fan, jag vill inte vara med om en flygolycka. Jag vill inte. Vill inte. Vill inte. Jag har drömt mardrömmar om detta hundratals gånger. Kan inte tänka mig något värre. 
3) Tusentals meter upp i luften, nämnde jag det?
4) Existentiell jävla kris. Döden. Rymden. Evigheten. Jag har det fan tillräckligt jobbigt nere på jorden. Vad fan ska jag upp i luften och göra? 
5) Flygplansmat. På grund av ångest: illamående. Kan absolut inte äta något i en folielåda som smakar kemiskt. ALLT smakar btw äckligt på flygplan. Har ni tänkt på det? 
6) Oron för oväder. Kapare. Rymdvarelser. Svarta hål. 
7) Lock för öronen. AJ. Nej, det funkar inte att hålla för munnen och blåsa upp kinderna. Det är bull. 
8) Luftgropar. Omg. 
 
Vad blir då räddningen?
 
1) Mina lugnande piller. Jag tror jag tar två. 
2) Sömn. Sedan vill jag bara söve. Söve bort allt. 
3) Vin. Sprit. Öl. Allt alkoholhaltigt. Inte i grova mängder. Bara en avslappnande mängd. Man får dock absolut tänka på att inte mixa med piller! 
4) Om det visas en bra film. 
5) Lugna och snälla flygvärdar. 
6) Inget oväder eller luftgropar. 
 
 
 
Så. Jag hoppas det kommer att gå bra. Jag kommer inte att synas här på cirkus tre veckor. Vilket är lite tråkigt. MEN, ni kan följa mig på instagram om ni vill. Där ni dessutom, nu i veckan, spatserade över tusen-följare-strecket. SÅ KUL! Så följ mig på emeliefridae. Så syns vi där helt enkelt. Tills jag är tillbaka. 
 
 
 
 
 
Ta hand om er. Jag älskar er! (Blir typ blödig) 
 
 
 
 

Kommentarer
Isabella Lindquist skriver:

Jag är mäkta avis och tittar bittert ut mot både mörker, blåst och kyla. Hoppas att du får det himla bra på din resa! <3

Den 2014-09-26 klockan 16:48:47
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Ida skriver:

Men ååh vad underbart det låter med Sydafrika och Namibia! Är inte alls avis...

Flygresan kommer du säkert klara galant! Att tugga tuggummi brukar hjälpa mot lock i örona, och om du säger till flygvärdarna att du är flygrädd så är de säkert extra snälla. :)

Den 2014-09-26 klockan 17:00:38
URL: http://idautanp.blogg.se
Miri skriver:

Rigtig god rejse !
Synes du er modig - har kun fløjet een eneste gang i mit laaange liv, eller rettere 2 gange, for jeg skulle jo hjem igen :) Nævnte jeg at jeg græde hele vejen til Dublin og hele vejen hjem igen ? .....
:)

Den 2014-09-26 klockan 17:06:25
URL: http://vandreblandtege.blogspot.dk/
Mikaela skriver:

Tuggummi kan också hjälpa mot lock för öronen! Annars testa att inte bulla upp kinderna, man ska hålla för näsan och försöka blåsa ut genom näsan <-- viktigt (visst kinderna bullas lite grann, men verkligen inte mycket), tills det liksom klickar i öronen. Men vissa personer kan bara helt enkelt inte tryckutjämna, tror det är något genetiskt :(
Hoppas du har en helt fantastisk resa hur som helst! Låter som du kommer ha det underbart (trots flygresan)! :)

Den 2014-09-26 klockan 18:07:26
URL: http://bympv.blogg.se
Life of Johanna skriver:

Låter som du kommer få det toppen!

Den 2014-09-26 klockan 20:04:29
URL: http://lifeofjohanna.se
Linn skriver:

Ta med dig lite gofika på planet vettja! Bon voyage! :)

Den 2014-09-26 klockan 20:18:02
VisaLiza skriver:

Här är en till som är hysteriskt flygrädd vilket nästan känns lite pinsamt. Fast jag brukar tänka att jag faktiskt utmanar mina rädslor varje gång jag flyger. Att hur jobbigt det än är så har jag vunnit bara för att jag har genomfört resan. Hoppas du får riktigt trevligt. Har bott i Namibia och det är ett helt fantastiskt land. Liza

Den 2014-09-26 klockan 21:21:08
URL: http://www.visaliza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0