Bloggen är fyra påskar gammal.

 
I morgon åker jag till Tallinn och firar påsk med min mamsi, pappsi, bror och hans flickvän. Det kanske inte blir så mycket påskfirande egentligen. Mest flanerande, lite spa-besök och en massa god mat. MAAAAAAAT! 
 
Så här såg det ut mina fyra snaste påskar. Fyra eftersom det är så många påskar denna blogg funnits. 
 
 
 
 
 
2014
 
 
 
Jag tog bloggpaus och åkte till Växjö. 
 
 
 
 
Lade håret i foam-rollers och det var helt crazy innan utborstning. 
 
 
 
 
Min älskade hund levde och hon fick åka i cykelkorgen när jag cyklade till mormor. 
 
 
 
 
Hoppade framför blomstrande träd med Dima. 
 
 
 
 
Gick på Deluxe och rökte smala cigg. 
 
 
 
 
 
Samt låg bakis ute på gräsmattan och åt köttbullar med makaroner och ketchup. 
 
 
 
 
 
2013
 
 
 
 
 
Jag åkte tåg till Hälsingland och läste Fröknarna von Pahlen av Agnes Krusenstjärna. Hade lugg och så. Samt rosa skjorta. 
 
 
 
 
Bajsade på dass. 
 
 
 
 
 
Åt råkakor (eller vad heter det nu igen...?)
 
 
 
 
 
Och åkte skidor på sjö. 
 
 
 
 
2012
 
 
 
 
Jag posade lite krystat med påskliljor och blommig skjorta. 
 
 
 
 
Och så kom mamma, pappa och min bror till Uppsala och vi åt påskmiddag i mitt kök. 
 
 
 
 
Vi gjorde i ordning på min balkong. Åh, min balkong. Saknar dig. 
 
 
 
 
 
2011
 
 
 
 
Jag bodde i Flogsta höghus på 6:e våningen och hade en dekadent utsikt över betong och studenters vardagsliv. Jag hade en lampa med fransar och pyntade den med en liten kyckling. 
 
 
 
 
Gjorde muffins med frosting som skulle se ut som grönt gräs och små kycklingar. 
 
 
 
 
Hade en gul påsktröja på mig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GLAD PÅSK ALLA PÅSKISAR!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
lovisa skriver:

raggmunk ju! eller på småländska: RAGGER!

Den 2015-04-03 klockan 00:40:48
URL: http://polichinelle.se
Carin skriver:

Åh, Tallinn är fantastiskt! Mitt andra hem.

Får du tråkigt på resan kan du öva på att säga glad påsk på estniska: häid lihavõttepühi eller häid ülestõusmispühad! (lika hopplöst att uttala som att bokstavera till...)

Glad påsk och trevlig resa! :)

Den 2015-04-03 klockan 12:02:25
URL: http://www.tantcarinshorna.wordpress.com
Sofia skriver:

Jag bor i Flogsta nu! Och påskmysar mig

Den 2015-04-03 klockan 12:23:46
Daniella 🌙 skriver:

glad påsk!!<3

Den 2015-04-03 klockan 18:15:48
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Lisa skriver:

Glad påsk! Din blogg är så mysig!

Den 2015-04-05 klockan 20:00:25
URL: http://popflickan.blogg.se
Lisa skriver:

Glad påsk! Din blogg är så mysig!

Den 2015-04-05 klockan 20:00:26
URL: http://popflickan.blogg.se
Stajna Grrl skriver:

När jag läste detta insåg jag att min blogg också är fyra påskar gammal. Tiden går så fort :)

Den 2015-04-06 klockan 22:21:01
URL: http://astrocyt.blogspot.com
Gunilla skriver:

Emelie, KOLBULLE heter det ju! kram

Svar: Åh tack Gunilla! Detta namn hade jag helt glömt bort. Hoppas allt är bra och stor kram!
.

Den 2015-04-08 klockan 14:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0