Gongong, hårfärg och försäljning av balklänning.

 
 
 
(SLÅR I GONGONGEN LITE FÖR SENT!) 
 
 
 
Nu är ju tävlingen om Mohedatofflorna slut och ungefär 50 personer har tävlat. HURRA! Jag ska så snart jag får tid kora en vinnare, så misströsta icke. 
 
 
Annars har jag inte så mycket att tillägga förutom två små tankar som snurrar i mitt huvud.  
 
 
Sak nummer ett (Varning för ytligheter osv)
 
 
Jag funderar på att försöka färga tillbaka håret till min något mer ursprungliga form då jag numer är obotligt trött på att färga utväxt och trasa sönder mitt svall. Jag tänker mig något liknande den färg jag hade under det glada 2010-talet. Alltså såhär:
 
 
 
 
 
Vad tror ni? 
 
 
 
 
Sak nummer två)
 
 
Jag tänkte slänga ut en eventuell intresseförfrågan om att köpa min balklänning som jag sydde upp till min studentbal 2008. Figursydd efter mig men jag uppskattar den till en 36:a. Vid eventuellt intresse kan man skicka ett mail till mig så kan jag fixa fler bilder, ta mått, undersöka material och så kan vi ordna en provning. Klänningen befinner sig i Stockholm och priset kan vi komma överens om. Den är väldigt fin och är mig väldigt kär. I sjöjungfru-modell och frasigt tyg. Massa lager av tyll och högsta kvalle. Lovar. Den ser ut såhär:
 
 
 
 
 
Maila mig på [email protected] om du skulle vara intresserad! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sabina skriver:

Vilka fina bilder :)

Den 2015-04-08 klockan 16:49:16
URL: http://https://minegensite.wordpress.com/
Alexandranana skriver:

Tog också studenten 2008; att det var sju (?!) år sedan känns ju lite väl. Min balklänning var i helsvart, i barockmodell å inköpt på Shock <3. Skar sig något extremt mot de svajande rapsfältet som figurerade som backdrop på balbilderna. Ah kontraster!

Den 2015-04-08 klockan 17:56:58
LisaMarie skriver:

Jag tror det blir finemang att mörka ner håret lite, du vet en skönhet klär i allt! ;) Älskar btw outfitten med grön/turkosa kjolen och blommiga överdelen, klär dig såå bra.

Den 2015-04-08 klockan 20:53:04
URL: http://lisamariesvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0