Hurra för vårtorna och svarta nya byxor.

 
 
 
 
Igår hade jag på mig mina nya brallor från Weekday. De är nog de skönaste byxorna som klätt mina spiror på länge. Så luftiga och resåriga och dessutom så snögga! Jag längtar till jag kan ha dessa med träskor till i sommar och utan strumpbyxor under utan att frysa. Jag testade igår och tyckte att det blåste lite väl kallt om fjösen och mina benhår krusade sig i protest. För man vill ju gärna tänka att det är varmt nu fast det är det fan inte. Det är svinkallt. (Förlåt för klag) Jag sitter ju inne i en kall men ack så anrik läsesal inne på Kungliga Biblioteket hela dagarna så jag får väl skylla mig själv. Brrrrrrrrrrrrr.
 
Idag var det så kallt att mina bröstvårtor inte fick en lugn stund. Både i kroppsligt anseende och i form av blickar från andra, läs manliga, biblioteksbesökare. Bröstvårtor provocerar. De ska inte synas. Nä, de ska vadderas undan i behåar annars är du FAN HÄMNINGSLÖS. Ve och fasa för vååååårtor. Vårtfriheten skriver jag nu till som en ny viktig punkt i mitt feministiska manifest. 
 
 
 
Hurra för vårtorna och ha en bra torsdag! Jag ska träffa joursystrar och dricka en öl eller två. 
 
 
 
 

Kommentarer
Daisy skriver:

Haha nä det är ju varmt! Går att cykla till skolan i tunna strumpbyxor samt jeansjacka.

Men jaa. Som osäker tonåring har jag väldigt svårt med tighta tröjor och passande behåar. Vill ju ha de som är sköna = inget vadd eller inga alls. Men då syns ju allt igenom och det känns så jobbigt och besvärande. Orkar inte att det ska vara så. Nä, fy för att skämmas över sin egen kropp tack vare dumt samhälle.

Den 2015-04-23 klockan 20:24:50
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/
clara skriver:

har dessa byxor lite tyngd sig? obs viktigt för bra fall och lyxig känsla. kommer du ihåg vad själva byxan heter??
asbra blogg!!! vi ha dig som kompis

Den 2015-04-23 klockan 20:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0