Morgonstund har snopp i mun.

 
 
 
Ni vet. Den där härliga känslan när man haft en ganska bra morgon. När morgonkaffet smakat gott, filmjölken med musli smakat extra nyttigt, eyelinern lagt sig som en perfekt fågelvinge i ögonvrån och Steffo och Jenny har snackat om IBS på Nyhetsmorgon och du känner dig mindre ensam med din ballongmage som sväller i takt med solen som stiger.
 
 
En ganska bra morgon alltså. 
 
 
Sedan sätter du dig på tvärbanan som visslar mysigt när den färdas över spåren och du tar av dig halsduken för äntligen är det en annan slags luft som slår emot dig. Inte vass och kantig. Mjuk och len. Du lägger en femma i kvinnans kopp utanför tunnelbanestationen och du tänker inte ens på hur tung din ryggsäck är då den innehåller fyra böcker, en dator och en massa måsten och press och akademisk ångest. Tre minuter till tunnelbanan mot Mörby Centrum går och du sätter på en bra podcast och ler åt intro-låten. 
 
 
En ganska bra morgon alltså. 
 
 
 
Så ser du i ögonvrån hur en bredbent varelse kommer emot dig. Med bestämda steg. Två flätor i skägget. Mjukisbyxor. Skinnjacka. Keps. Han stannar precis framför dig och grinar. Du pausar rösterna i dina hörlurar och stirrar frågande. Så för varelsen upp handen mot munnen och formar den till en gripklo. Öppnar munnen och trycker tungan mot kinden. Upprepande rörelser med tungan och handen. Sedan flinar han och slickar sig om munnen. För gripklon ner mot skrevet och juckar lite i luften mot ditt ben. Flinar igen. Vänder sig om och går bort på perrongen utan att titta sig om. Bredbent. 
 
 
 
En ganska bra morgon alltså?
 
 
 
Tack du främmande man för att jag fick min dos av kuk så här på morgonkvisten. Luftkuk visserligen. Men den var ändå ett upplyftande inslag i klass med morgonkaffet och visselljudet från tvärbanan. Tack för att du fick mig att känna styrka inför ännu en härlig dag fylld med utmaningar och utveckling. Tack för att du fick mig att känna mig åtrådd och sexig. En känsla varje kvinna vill känna en lagom härlig torsdagsmorgon. Lite krydda i vardagen . Lite luftkuk. Lite härligt perrongjuck. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sara skriver:

Jeeesus. Vilket dumhuvud. Hoppas resten av din dag blev trevligare! Kram :)

Den 2015-04-09 klockan 11:27:53
URL: http://helgur.blogg.se
Sara J skriver:

Men hallå eller... Vilket jäkla kioskmongo. Vet ju knappt om man ska skratta eller gråta..

Den 2015-04-11 klockan 11:30:00
URL: http://itsjustmylife.bloggplatsen.se
Elin skriver:

Jisses vilka idioter det finns! Hur kan man ens komma på tanken att göra något sådant?

Den 2015-04-11 klockan 17:05:08
URL: http://elinsspace.blogg.se
Annika skriver:

Men va fan?

Den 2015-04-11 klockan 23:34:59
URL: http://colombialiv.blogspot.com
Sofie skriver:

Ursäkta men vart tusan hittar du alla görbra och görpassande GIFS??

Den 2015-05-05 klockan 22:58:10
URL: http://nouw.com/sickethelvete

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0