De grekiska tragedierna, tintin, ett gömt sladdkaos och en liten liten symaskin.

 
Kolla kolla kolla! Nu har jag fått upp min nya stringhylla på väggen och om den också drasar ner... ja då äre fan någe djävulskt sjukt med väggarna. För den sitter fast som bara den. Och är nu överfylld av böcker och andra pinaler. Let us take a look!
 
 
 
 
Längst ner har jag gjort nåt så fiffigt som att liksom mosa in alla sladdar till teven och andra elprylar bakom ett par gamla högtalare i teak. Ett par som inte alls fungerar, eller är inkopplade för den delen, men som får agera snygghets-sköld mot de fula svarta som står bakom. Fiffigt? Ja! Sedan fyllde jag det andra tomrummet med böcker. Det är ett inredningstips från mig förresten: bygg med böcker. Överallt. Bara bygg bygg bygg. Ja, läs dem också såklart. Om du vill. 
 
 
 
 
Jag fick även för mig att jag skulle färgkoordinera lite. Andra hyllan skulle bli vit men när jag kom till mitten så var alla vita böcker slut och jag gjorde en grön liten klump mitt i. Över teven skulle det vara lite rött, rosa och gult var det tänkt, men ja, det blev sådär. Att den stora röda, De grekiska tragedierna, för övrigt är den VÄRSTA bok jag någonsin tagit mig igenom är en liten kuriosa-parantes. Där står minsann Sandras Det handlar om dig också. Och Maj-Gull Axelssons Jag heter inte Miriam som jag skrev min kandidatuppsats om och Sara Ahmeds Vithetens Hegemoni. Och Maria Svelands Att springa som är så himla bra (lästips!) och Hur man botar en feminist av Nanna Johansson och Kate Milletts Sexualpolitiken och herrejesus vad massa bra. Hela Fröknarna Pahlen-serien av Agnes von Krusenstjerna också och Drömfakulteten av Sara Stridsberg. Jag känner att här ligger ju faktiskt alla böcker jag gillar och De grekiska tragedierna är väldigt malplacé. Jag får flytta på den. 
 
 
 
 
Mer böcker och så Guldfittan och en liten symaskin (som man faktiskt kan sy på) och så mamsan och pappsan i en vit ram. Och längst upp till höger fick Jacob ha sina böcker. Jag står inte bakom alla titlar. Till exempel Marcus Birro ("Men jag vill ju förstå hur karln fungerar" bla bla). Det är en skymf att ha den mannen i min nya stringis. Marcus alltså. Inte Jacob. 
 
 
 
 
Och så min rådjurssamling där en liten stackare mist sitt ena öra. Detta i den tragiska händelsen tidigare under sommaren. Buuuuu! Och så Tintin som jag köpte i Namibia, kristallflaskan som jag fick av farmor och så min mormors mormors tavla med guldram. Ja, och så mormor och morfars bröllopsfoto. 
 
 
 
 
Och så brevid står min fina papperskorg och agerar allt-i-allo. Och ljusstaken med mintgröna ljus. 
 
 
 
 
 
Puss!
 
 
 
 

Kommentarer
moa skriver:

Åh, har också De grekiska tragedierna, från när jag läste litteraturvetenskap. Svår att ta sig igenom! Och det minimala typsnittet gjorde ju inte saken lättare.

Den 2015-08-11 klockan 01:00:45
Mirano skriver:

Tjusigt!

Den 2015-08-11 klockan 13:59:41
URL: http://miranodesign.blogg.se/
SKRIVDIVAN skriver:

Snyggt! Själv har jag tvärnitat med mitt bokhylleprojekt för jag kan inte bestämma mig för hur jag ska sortera dem! Om jag ska sortera dem ;P Nu fick jag inspirtation att göra färgtema efter regnbågen... :D

Den 2015-08-12 klockan 18:06:20
URL: http://skrivdivan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0