Pannlampan på.

 
Idag bestämde jag mig för att ge mig upp på vinden och försöka rota fram en del pinaler som jag behöver nere i min lägenhet. Detta låter kanske som ett lätt uppdrag men på grund av vissa bekvämliga brister så är det lättare sagt en gjort.
 
Anledningarna är bland annat att förrådet är överbelamrat med kartonger och rör man något så rasar allt. Lite den mekaniken. För att ta mig längst in måste jag alltså systematiskt, jag är icke så bra på att vara lugn och ordnad utan vill helst att allt ska ske i ett handslag, måste jag alltså lyfta ut låda för låda för att ta mig till förrådets innandöme. Dessutom saknas belysning så för att göra uppdraget ännu mer uppdragigt var jag iförd pannlampa och såg först ut så här:
 
 
 
(Pannlampa felvänd)
 
 
 
Och sedan så här:
 
 
 
 
(Pannlampa rättvänd)
 
 
 
Det jag letade efter uppe i mörkret var följande grejor:
 
1) Min vinylspelare med tillhörande högtalare i teak
2) Min fula svarta lilla ljudanläggning som man kan koppla mobilen till och således skapa feststämning
3) Min värmespols-apparat
4) Mina Dr Martens och ett par andra skor
5) Mina vinylskivor
 
 
Jag arbetade mig alltså systematiskt in i förrådet och vid ett tillfälle upplevde jag en fasansfull klaustrofobi då jag liksom byggt in mig själv längst in med en vägg av lådor bakom mig. 
 
 
Jag hittade i alla fall ALLA grejor och blev asglad! Så här blev den nya lilla musikhörnan invid teven och kakelugnen:
 
 
 
 
 
 
 
PUSS!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Karin skriver:

Snyggt! Och en väldigt bra skiva som vilar på spelaren också. :-) Pannlampor är bra till mycket - vi använde våra för att gå ut på en riktig mörk skogspromenad under julledigheten! :-)

Den 2015-01-07 klockan 16:47:16
URL: http://nordiccraft.blogspot.com/
Fanny skriver:

Bra jobbat! Visst är det drygt när folk underskattar de stora dåd man gjort i livet. Liksom: "nej, jag gick inte "bara upp och hämtade ner det jag ville ha från vinden idag". Det var svårt, okej?"

Den 2015-01-07 klockan 21:17:51
URL: http://teorier.blogg.se
Nathalie Isaksson skriver:

Så snygga saker du har! Älskar teak

LouiseiTurkiet skriver:

Härligt att du hittade allt du sökte efter. Men det kanske är dags för en vårsortering, eller rensning med andra ord så hittar du ännu lättare i framtiden.

Hoppas att det är okej att jag tipsar dig om en rolig blogg grej som kommer ske under 2015.
En kul idé som du kanske vill haka på och den är perfekt om man får skrivkramp och inte riktigt vet vad man ska blogga om.
Den är uppbyggd som en veckokalender under ett helt år.
En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en fortsatt bra Torsdag!
Kramar Louise

Den 2015-01-08 klockan 16:07:46
URL: http://www.louiseiturkiet.blogg.se
Isabell skriver:

Åh lite bridget jones över dig alltså, fiiiiint!

Den 2015-01-18 klockan 16:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0