"Jag gör det för kvinnokampen".

 
 
Jag har en vän som heter Anna. Förutom att hon är en fantastisk person och en fabulös bästa vän så blev hon även utnämnd till den bästa medarbetaren på sitt jobb. Priset av denna åtråvärda titel var ett presentkort på valfri restaurang á 2000 kronor (!). Anna bjöd med mig och jag blev mäkta glad. Vi bokade bord på Nytorget 6 & och förberedde hela dagen för matorgie. Jag tog på mig min allra vidaste klänning som är grön och från Monki ages ago (se bilder ovan) och sköna trosor som inte klämmer i magen. 
 
Vi drack en jordgubbsfördrink och åt sedan tre förätter, som vi delade på, innehållandes rödräka med limeaioli, crustader med pepparrot och laxtartar samt några slags bollar med fläsk och avokado. Till huvudrätt åt vi oxfile på salladsbädd med vinegrett och porchetta med kantareller och tryffelmousse. Efterätt: hemmagjord ostkaka med hallonsylt och grädde, cremé brulee och cappuccino. En flaska rödvin och så cava till förrätten. När notan sedan kom in såg vi med fasa att det inte kom upp till det önskvärda beloppet och beställde snabbt in ännu en drink som var så jävla himmelsk och ett perfekt avslut på en fin kväll. 
 
 
Sedan vinglade vi fram på gatorna med siktet på Debaser Slussen men när vi kom dit var allt stängt såklart för det var ju torsdag. Jag lyckades dock bli uppraggad av en nittonåring på Götgatan som jag ömdjukt gav nobben och sedan kissade jag i någon slags växt-labyrint vid slottet med mottot att "vafan, alla killar gör ju det hela tiden och det är så jävla äckligt, så då kan jag väl få göra det EN gång. Jag gör det aldrig annars. Jag gör det för kvinnokampen." Sorry. Det kom lite på klänningen också. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anna skriver:

Underbart! Skrattade så jag nästan kissade på mig lite av ditt inlägg :) Kände igen mig kraftigt, jag har också besökt växtlabyrinten ett par sommarnätter. Endast för kampens skull, inte för jag inte kunde hålla mig såklart ;)

Den 2015-07-25 klockan 23:50:20
URL: http://igripenstankar.blogg.se
Mathias skriver:

Gud va skön du är 👍.
Snubblade in här av en slump. Tänkte fråga om du är singel, men min fru skulle slå skallen av om jag flirtade med dig. Ha de gött!! Ps. får följa din blogg i smyg då. .😉

Den 2015-07-26 klockan 05:46:15
Hanna Duvsten Östin skriver:

Ville bara säga att din blogg är så himla bra! Texterna etc är precis min smak :) Och åsikterna haha!
Kramar

Svar: Tack vad fint!!❤️
.

Den 2015-07-26 klockan 11:24:44
URL: http://hannaduvsten.blogg.se/
ALICE skriver:

Åh vilka härliga bilder och din klänning är ju DÖSNYGG!

Den 2015-07-26 klockan 14:39:24
URL: http://alix.blogg.se
Anna skriver:

Hahaha, låter som en helt perfekt kväll

Den 2015-07-27 klockan 11:36:20
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0