String-feber.

 
 
Sedan mina väggfasta hyllor (fasta, really?) ramlade ner har jag som sagt bestämt mig för att köpa en stringhylla. Jag funderar lite på hur den ska se ut då den är av den sort som går att variera i all oändlighet. Ska jag köpa en ny eller en gammal? Helst vill jag ha en gammal men tänker samtidigt att de nyproducerade är praktiska då man kan variera dem lite hur man vill. Och jag vet inte ännu om jag vill ha som en byrå inbyggd eller bara hyllplan och ska man köpa en ny med byrå... ja, då blir det satans asdyrt (bara en sådan kostar 3900 kronor) och det kommer då inte på tal. 
 
 
 
 
 
Ska jag ha en original så tänker jag mig en sån här. Dessa är från G&G Antik och är tyvärr redan sålda. 
 
 
 
 
 
Anna har en fantastiskt fin, men den modellen blir lite stor för mig. Men den vänstra modulen på bild nummer ett skulle vara perfekt. 
 
 
 
 
 
Så här skulle en ny variant se ut. Men ska man ha en smal som den mittersta delen eller den högra? 
 
 
 
 
 
 
Helvita hyllplan eller i ekfanér. Björk?
 
 
 
 
 
 
Hur många hyllplan?
 
 
 
 
 
String.se kan man designa sin egen. 
 
 
 
 
 
Jag ballade ur såklart. 
 
 
 
 
Om ni sett någon gammal stringhylla på auktion får ni väldigt gärna tipsa mig. Är väldigt få till salu just nu har jag räknat ut och tar tacksamt emot tips!
 
 
 
 
Puss och tryck på bilderna för källor. 
 
 
 

Kommentarer
LisaMarie skriver:

Alltså det är ju verkligen en tycke och smak-grej, men jag skulle nog ha valt en vit variant. Föredrar att ha mycket vitt på möbler så att man har större möjligheter att variera sig med färger på tapet, textil etc.. Men som sagt, smaksak :)

Den 2015-07-08 klockan 14:48:26
URL: http://lisamariesvarld.blogg.se
Daisy skriver:

stringhyllor är så jäääkla snyggt

Den 2015-07-08 klockan 15:33:32
URL: http://vinylbrus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0