#backazara, Ja jaja podcast och Moa McAllister - Tre powertips för dagen!

 
 
Tänkte dela med mig av tre tips idag, denna något molninga tisdag när världen är lite sömnig och männen lever loppan på en stark kvinnas bekostnad. Detta för mig alltså osökt in på tips nummer ett. Nämligen att:
 
 
 
 
 
Backa och stötta artisten Zara Larsson. Vad har hänt då? Zara kritiserade i Dagens Nyheter överrepresentationen av män på Bråvallafestivalen marknadsföringen av henne som artist. Aj då. Hatet visste inga gränser. "Hon borde få en lavett", "Hon är bara en fjortisbrud", "Snart går hon ut med att hon är lebb också", "Hon har växt upp och blivit en riktig fitta", "Kan någon misshandla Zara". Ja, den sakliga kritiken haglar från befolkningen med snopp. Därför vill jag skicka en massa kärlek till en stark kvinna som trycks ner och förminskas, kallas fjortisbrud och fitta, när hon gör sin röst hörd. Appropå att bli kallad fitta: MEN TACK FÖR ATT DU TYCKER  ATT JAG HAR BÅDE DJUPET OCH VÄRMEN. 
 
 
 
 
 
 
Jag vill även tipsa er om en fantastiskt bra podcast som görs av powerkvinnsen Elinor Svensson och Felicia Jackson. Ja jaja podcast heter den och den kan du susa till genom att trycka här eller på bilden ovan. I det senaste avsnittet pratar de lite om medelålders män och det är ju ett av mina favoritämnen... hehe. Så bra och så mycket powah! LYSSNA. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sist men absolut inte minst så har min vän och grymma artist Moa McAllister släppt sin första låt Belong som ni kan lyssna på genom att klicka på bilden. Så jävla bra! Jag säger bara: Lägg namnet på minnet. MOA MCALLISTER. MOA MCALLISTER. Omslaget till låten är förövrigt i Silvana Imam-klass. Ett bra betyg. Det bästa betyget. 
 
 
 
 
Puss! 
 
 
 
 

Kommentarer
Linnéa Thell Jansson skriver:

ÄLSKAR ZARA!!!!

Den 2015-06-30 klockan 16:01:06
URL: http://linneajthell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0