Flätfrisyren.

 
 
En superlätt frisyr som ni säkert vet hur man gör men jag tänkte i alla fall göra en liten instruktion. Tjoho och kul eller hur?! 
 
 
 
Du behöver:
- Två händer
- Hårnålar
- Hår
- Eventuellt en hårsnodd
- Lite hårspray
 
 
 
Gör såhär:
- Ta håret och borsta igenom det och organisera luggen. Jag tycker att det är fint att tvinna den lite och fästa den med hårnålar där flätorna sedan kommer att sitta. 
- Gör två Pippi Långstrump-flätor rakt ut från huvudet vid öronen ungefär. Tänk på att göra en snygg bena i bakhuvudet då denna del kommer vara exponerad. Du kan också göra en fläta i taget och fästa den med en hårsnodd upptill så länge. Gör du två flätor kan du sätta hårsnoddar i ändarna som du sedan kan ta bort om du vill. 
- Dra ut flätorna lite så de blir lite rusfiga. Spraya lite. 
- Fäst dem lite snyggt med hårnålar så att de sitter fast i ur och skur.
- Kolla så att inga hårnålar sitter konstigt. Tex dem du först fäste i luggen. Rufsa till lite baktil och lite här och där.
- Spraya måttligt. Ja, eller som fan om du vill.
 
 
 
 
 
 
Ut och ta över världen i din flätfrippe! Puss!
 
 

Kommentarer
Louise skriver:

Åh, vad fint! Det måste jag prova! :)

Den 2015-06-02 klockan 16:15:06
URL: http://louisewellander.wordpress.com/
KlasKarin skriver:

AHHHHHHHH! Detta var tamefan det bästa bloggtips jag någonsin fått! Min favoritfrisyr men har aldrig fattat hur man får till den på sig själv!
Tack tack tack!

Den 2015-06-03 klockan 12:44:18
lisa skriver:

tjusigt!

Den 2015-06-07 klockan 12:49:44
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0