Smålandsglimtar.

 
Alltså. Min smålandsvecka har varit fucking fabulös. Bästa hemvändar-rundan hittills måste jag sä. Så mysigt och fint och bööööl blir sentimental. Jag tänkte ge en snabb återblick vad veckan haft i sitt sköte med en framtida mer utförlig sådan i alldeles egna inlägg. 
 
 
 
 
 
Jag har åkt bil till Öland med världens bästa karl och stannat och kissepausat i en grön skog. 
 
 
 
Loppispaus var också en nödvändighet. Jag köpte en strandväska och en askopp i mosaik och Jacob en skjorta för tio kronor och Tage Erlanders samlade memoarer i band. Vi drack kaffe hos Jacobs mormor och morfar i Ryd också och åt wienerbröd. 
 
 
 
 
 
 
Dreamy dude. 
 
 
 
Vi grillade rödspätta och pilgrimsmusslor och sov under sjuttiotals-tapeter. 
 
 
 
 
 
 
Badade nakna i Kalmarsund gjorde vi också. På bilden gör jag en free-the-nipple-aktion. 
 
 
 
 
 
 
Sedan åkte jag till Tyrolen i Blädingen och Psykjuntan. 
 
 
 
 
 
 
 
Med Dima. 
 
 
 
 
 
 
 
Vi dansade under världens finaste tak till bland annat Amason. Drack öl och åt pestofylld portabello-svamp. Lekte Röda lyktan och Datten med små barn gjorde vi också. 
 
 
 
 
 
 
 
Linus byggde ett skugg-tält och så åt vi frukost i kyrkan och köpte lite för många happy-hour öl. 
 
 
 
 
 
 
Kramades. 
 
 
 
 
 
 
 
Gick längs landsväg och satt på gräs. 
 
 
 
 
 
Badade i sjön gjorde vi också. Och sov i bil med ösregn utanför fönstret. Rev oss på rosenbuskar och klättrade i diken. Svettades och frös. Kissade på bajamaja. Var förstoppade. Rockade rockring. Träffade fina tjejer från Umeå. Blandande citronsaft och vin. 
 
 
Mer bilder kommer osv. 
 
 
 
 
 
Puss!
 

Kommentarer
Frida skriver:

Åh så fin hemvändarresa du verkar ha haft <3 det är ju så jäkla fantastiskt det där med vad som händer i en när en kommer hem - även om en förut var astrött på allt vad hem hette - få lite välkänt gräs mellan tårna och må bra i att vara tillbaka.

Den 2015-06-17 klockan 08:22:19
URL: http://weareallstoriesintheend.blogg.se
Rebecca Larsson skriver:

Alltså vad fint ni verkar ha det! Ser himla bra ut med psykjuntan också, jag måste nog åka dit något år.

Den 2015-06-17 klockan 17:34:43
URL: http://begravningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0