Läppstifts-tips!

 
 
Hej! Jag går nästan aldrig ut utan mitt röda läppstift. Eller jo, det gör jag... när jag ska träna, eller gå och handla, när jag är slapp och inte orkar grejsa med mitt yttre. MEN: nästan alltid, alla dagar, så är mina läppar röda och jag älskar röda läppar. 
 
Därför tänkte jag dela med mig av ett läppstifts-tips till er och obs obs är ej sponsrad. Men jag hyser en sån kärlek till detta stift och jag har använt det i snart fem år. Vad är hemligheten? Jo, det sitter som en smäck. Som berget. Som rost på en cykel. Som vinfläcken på din vita matta. Som blåbärs-saften på dina bärplockar-fingrar. Som smutsen under nageln på en bonde (jag kan fortsätta i all evighet...). 
 
 
Låt mig presentera min number one-skönhetspryl-jag-har-alltid-i-väskan-grej:
 
 
 
 
Det heter Max Factor Lip Finity och kostar ungefär 130 kronor. Om man är en flitig användare som jag så skulle jag säga att det håller i ungefär 2-3 månader. Helt okej ändå tycker jag. När man köper det så får man två olika stift. Ett som innehåller själva färgen, och ett som man sedan applicerar övanpå för att fixera och göra läpparna mjukare. Jag har testat en del färger men den finaste och rödaste är Hot 120 och So Glamorous 125. 
 
 
 
 
Se till att du har HELT rena läppar. Alltså inget gojs i form av läppsyl, tandkräm eller saliv för den delen. Torka av läpparna med en handduk så de är helt torra. Måla på det röda. Se till att inte kladda någonstans och om detta händer, torka bort direkt. Annars sitter det fast där sedan. Jag råkade till exempel få en liten röd plutt på hakan en gång som satt där hela dagen. Måla konturer osv men se till att du inte får alldeles för mycket. För då kan de flagna senare. 
 
 
 
 
Låt läpparna torka helt. Gå runt och smacka lite för att skynda på processen. Måla sedan ett lager med det genomskinnliga stiftet. 
 
 
 
 
Under dagen brukar jag bättra på med ett vanligt läppstift. Måla inte på extra lager med Lip Finity. Då flagnar det bara. Läpparna måste vara helt rena när du sätter på det nästa gång. 
 
 
 
Så, nu fick ni ett läppstifts-tips från mig. Puss puss! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

älskar detta!

Den 2015-10-05 klockan 18:53:20
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Erika skriver:

Men jaaa, tack för tips! Jag hade på mig läppstift för typ första gången i förrgår och jag kände mig så fin! Lite gladare nästan, haha. Märkte dock att det både kladdade utanför läpparna och försvann fort. Så detta måste jag testa! Men hur får man bort det på kvällen då? Och får man båda stiften för 130:- tillsammans? Borde det inte räcka att bättra på med vanligt cerat under dagen? Många frågor men vill ha svar från proffset ju :) Kram!

Den 2015-10-09 klockan 23:15:49
URL: http://erikasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0