Kapprelaterad feber.

 
Jag intalar mig varje höst att jag inte behöver köpa någon ny höst- eller vinterjacka detta år. Men ja, som den hjärntvättade konsument man är så vill man likt förbannat alltid ha en ny. Nytt, nytt, nytt. Detta år är mitt motto att inte frysa röven och benen av mig men ändå vara snygg, revolutionerande tanke eller hur? Jag har alltså kommit på att jag vill ha en lång kappa i ull eller ullmix. Jag vet att de hade en på Monki förra året men vart är den i år, Monki? Va va va? Jag vill ju ha en budgetvariant då cashen inte rullar in som de ska. Gärna och allra helst secondhand såklart.
 
Jaja, här kommer några bilder på hur jag tänker mig att den ska se ut. Klicka på bilderna för länk.
 
 
 
 
Den får väldigt gärna vara röd och lika gärna ha en pälskrage.
 
 
 
 

Denna finns att köpa på en stor kedja men den är eventuellt inte tillräckligt klockad. Skulle gärna ha lite mer vidd.
 
 
 
 
Ungefär så här.
 
 
 

Eller såhär.
 
 
 
Fast denna är ju omg-fin men dyr så in i helwetis.
 
 
 
 
 
 
 
Om ni har några bra tips, hit me!
 
 
 
Puss!
 
 
 
 

Kommentarer
Linnea skriver:

Asos såklart! Visserligen inte secondhand men ändå, det är kapphimlen och gratis frakt. Lycka till!

Den 2015-09-24 klockan 12:16:20
Clara Kron skriver:

Åh! Den röda :O Inbillar mig också varje år att jag inte ska köpa en. Men i år tror jag faktiskt att jag på riktigt får låta bli, hittade så fin förra året. Skall investera i ett par Gudrun-vantar istället!

Den 2015-09-24 klockan 12:32:11
URL: http://rastlosheten.wordpress.com/
clara skriver:

nu finns det nya kappor på Monki! lita alltid på Monki

Den 2015-09-24 klockan 17:26:53
Louise skriver:

Hittade en fantastiskt ull-kappa på 2hand i vintras, en gammal H&M, och den kostade 150kr. Är så himla värt med en kappa som går i alla fall till knäna! Körde till och med underställsfritt, och frös inte en sekund om rumpa eller ben, och då bor jag ändå i Umeå!

Den 2015-09-24 klockan 17:59:39
URL: http://andvari.blogg.se
Louise skriver:

Det jag ville säga med min kommentar: det är värt timmar av letande på 2hand eller eventuellt tradera/blocket!

Den 2015-09-24 klockan 18:00:35
URL: http://andvari.blogg.se
Felicia skriver:

Provade en sån vacker ullkappa på Noa Noa häromdagen och blev kär! Lång, figursydd, varm, otroligt fint foder (viktigt!) och så där fint diskret utan krage och med dolda knappar. Jag gillar när kappor inte har krage, då blir det inte lika bylsigt med en tjock halsduk. Svindyr såklart men svinsnygg!

http://www.noanoa.com/gb/product?long-coat-grey&styleid=1-5570-1&colorid=00005

Den 2015-09-24 klockan 21:54:01
Överlevnadsguiden skriver:

Den här kanske? Jag köpte den i svart i fjor och känner mig som Cathy i Wuthering Heights när jag har den på mig. Den är inte jättetjock men härligt lång och med generös vidd, och så är huvan läckert stor. Dessutom är den rödrutiga på rea nu.

http://www.swedenrock-online.se/gothicana-by-emp-big-hood-kappa/art_281039/

/Charlotta

Den 2015-09-24 klockan 22:09:36
URL: http://www.overlevnadsguiden.se
emma skriver:

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Coat-With-Oversized-Faux-Fur-Collar/Prod/pgeproduct.aspx?iid=5308046&cid=2641&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Ginger&totalstyles=849&gridsize=3

tips tips. lycka till!

Den 2015-09-25 klockan 10:19:05
Emma skriver:

Jessica Silversaga säljer några ullkappor här. Inte jättebilligt men ändå ett tips. https://www.etsy.com/shop/FlowersOfTheMeadow

Den 2015-09-25 klockan 11:09:44
Maria skriver:

Mitt tips är att gå till Zara. De kanske inte har de varmaste, och inte heller är de second hand... Men ack så fina! :)

Den 2015-09-25 klockan 20:42:32
Thea skriver:

Hva med denne? :)
http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Mac-With-Contrast-Stitch-Detail/Prod/pgeproduct.aspx?iid=5440417&cid=2110&sh=0&pge=0&pgesize=204&sort=-1&clr=Camel&totalstyles=1234&gridsize=3

Den 2015-10-07 klockan 14:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0