Bröst som säger fuck off och mensblod på toa-ringen.

 
Idag var jag, mamma och Jacob på Liv Strömqvist-vernissage på Smålands museum. Det var en utställning med utdrag ur hennes seriealbum Kunskapens frukt och handlade såklart om ett av mina fovoritämnen: mens. (Lite snabb kuriosa: När jag var på toaletten efter utställningen så hade någon mensat ner toa-ringen och det var blodspår på spolknappen, passande tänkte jag.) 
 
 
 
 
Min ömma moder och jag sippade hallonsoda och åt lakritssnurror. Färgerna på gottebordet gick i svart, vitt och rött vilket passade färgskalan perfekt osv. 
 
 
 
 
Liv bjöd även på lite äldre serie-strippar och en favorit ser ni till höger. 
 
 
 
 
 
De fanns tampongljus att köpa i foajén. 
 
 
 
 
Och örhängen. 
 
 
 
 
 
Motiv nummer två skulle jag vilja ha som affisch och sätta upp över min säng.
 
 
 
 
Sedan gick vi till Kafé Deluxe och drack kaffe samt åt biskvier. 
 
 
 
Puss! (Ps. Glöm ej att stödja människor på flykt via Blogghjälpen här). 
 
 
 
 
 

Kommentarer
lisa skriver:

vad fina du och din mamma är! :) bra utställning också. jättefin klänning hade du på dig också!

Den 2015-09-06 klockan 13:03:01
URL: http://popflickan.blogg.se
Amanda skriver:

Var på utställningen härom dagen. Så bra! Kan du inte göra en liten Växjö-guide någon gång? Jag har nämligen precis flyttat hit för att plugga :)

Den 2015-09-12 klockan 20:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0