Två snabba onsdagstips!

 
 
Okej, jag har cirkus noll tid till bloggen just nu men snart ska det bli bättre. Bare with me people. Men nu kommer i alla fall två snabba tips som ges från mig mellan arbetsintervju och jobb. Jag har tjugo minuter på mig och min dator är gammal och seg så here we go! 
 
 
 
 
Jag har tipsat om Frida och Floras podd tidigare. Men alltså... jag är så jävla kär. Denna podd är UNDERBAR! Det sägs så mycket bra saker och om jag önskar faktiskt att denna podd skulle funnits när jag var yngre. Öppningsavsnittet om sex var grymt bra. Det andra om vänskap är så fint och viktigt. Det senaste, med namnet onanisterna, är så befriande och härligt. Att två tjejer sitter och diskuterar onani så öppet och hjärtligt, det är bara så fantastiskt. Flora och Frida susar snabbt upp på min favorit-podd-lista (och jag lyssnar på ganska många ska ni veta) men även på min topplista över personer jag skulle vilja dricka kaffe med. Sån power och så bra! Kärlek till er queens.
 
Deras podd heter Flora & Frida och ni hittar den genom att söka i era poddprogram. Göre göre! <3
 
 
 
 
Det var nog inte bara jag som satt och vred mig, stampade med fötterna i golvet samt svor innerliga haranger
över Katrin Zytomierska (nej Katrin, du får ingen länk) när hon gästade Malou efter tio och pratade om tjocka kroppar. Det var vidrigt. Det var elakt. Det var lågt och det var fasansfullt. Igår gästade i alla fall queensen Anna Davidsson och Natasja Blomberg Malou och pratade om skönhetsideal och välmående. Det var befriande och fantastiskt bra. Det var öppet och fint. Inkluderande och ödmjukt. Det var motsatsen till Katrins jävla tjafs. 
 
 
 
 
 
Puss!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

tack för sista länken <3<3

Den 2015-09-23 klockan 13:07:59
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Frida Vega S skriver:

<3 <3 <3

Den 2015-09-23 klockan 16:15:01
URL: http://bon.se/blogs/frida-vega-salomonsson
Patricia skriver:

Så himla bra tips, och jag tror inte det finns en enda människa som håller med Katrin. Usch!

Den 2015-09-23 klockan 16:30:57
URL: http://patriciajeppsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0