Packningslista!

 
Det allra viktigaste, strandstassen! Min blommiga baddräkt från Beyond Retro, min
prickiga bikini från Monki, solglasögon från Monki och hatt från Beyond Retro.
 
 
 
Skor. Ja, du ser inte fel. Jag tänkte faktiskt försöka att bara ha med mig två par skor. Mina
mohedatofflor och mina röda ballerina från H&M. Fast joggingskorna åker nog ner också. Så tre.
 
 
 
Min prickiga knutblus från Beyond Retro, jeansshortsen som jag köpte i Montpellier och
min byxdress från Beyond Retro.
 
 
 
Min gula klänning från H&M.
 
 
 
Vit klänning fyndad för tjugo kronor på Vaksala torg och kjol från Beyond Retro.
 
 
 
Några linnen.
 
 
 
Min vita klänning från Myrorna.
 
 
 
Och så min gula kofta, från Myrorna. För lite kallare kvällar.
 
 
 
Och så till nödvändigheterna! Några pennor och ett block, min kamera, kameraladdare,
pass och resedokument och så Per Anders Fogelström.
 
 
 
Och hjälp! Plånbok!
 
 
 
Och så toalettsakerna. Necessär med smink, mina bästa sjalar till håret, hårmunken, solkräm
och lite kroppsoljegrej, hårspray, Parfym (Flowerbomb från Viktor och Rolf, bästa bästa!)
hårspännen, hårsnoddar och så mina tre bästa läppstift.
 
Yepp yepp, redo att åka!

Kommentarer
Allt det gamla goda skriver:

trevligt inlägg! det ser ut som plocksidor ur ett reportage, jag älskar sånt! så kul att få se vad du ska ha med dig! mycket trevligt inblägg, mer sådana!

Svar: Tack fina du!
.

Den 2012-08-16 klockan 21:34:08
URL: http://alltdetgamlagoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0