Jag är helt enkelt en sån där nu-trycker-jag-in-allt-i-garderoben-i-en-enda-röra-så-syns-det -inte-att-det-är-stökigt-på-utsidan-slarver.

 
Alla har vi saker vi är dåliga på. Eller inte dåliga kanske. Men saker som vi bortprioriterar, 
glömmer medvetet eller omedvetet eller kanske helt enkelt struntar i. Helt enkelt olika dåliga
egenskaper som då och då bubblar upp till ytan. 
 
Jag är en slarver. En sån där som inte sköljer salladen. Tänker att "men vad sjutton, lite skit
rensar magen!" Jag är dålig på att rensa ur mitt kylskåp. Ofta står det gamla mjölpaket där 
och luktar umpa lumpa tills Mårten rensar bort dem. Jag diskar slarvigt också. Tänker att 
det inte gör så mycket om poslinet inte är helt kristallklart, det är ju bara jag som ska äta
på tallrikarna. 
 
Jag är helt enkelt en sån där som inte tar bort prislapparna på loppisfyndade tallrikar utan
istället ställer in dem bakom mintgröna köksluckor där ingen ser dem. Tills de används 
förstås. Och efter första disken så försvinner ju prislappen! Mjölken syns och luktar inte
bakom en stängd kylskåpsdörr, salladen slinker ned i magen med ett slörp, att disken är
lite smutsig syns oftast inte.
 
Jag är helt enkelt en sån där nu-trycker-jag-in-allt-i-garderoben-i-en-enda-röra-så-syns-det
-inte-att-det-är-stökigt-på-utsidan-slarver. Öppnar man mina skåp så är det ett himla kaos.
I skafferiet, i kylskåpet, städskåpet, garderoben, ja allt där man kan gömma saker.
 
Nu vet ni det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0