Nu jäklar ska det smattra i mina vintage-hjärnceller gott folk!

 
Ibland så dyker det upp perioder när man inser att vad sjutton, jag har ju ingenting att göra just nu. Eller man har väl saker att göra. Man pusslar ihop jobbet på Universitetet med jobbet på Hemtjänsten. Man äter, man pussas, man sover. Men efter att ha pluggat sedan hösten 2010 så blir det sjukligt konstigt att inte har något att studera. Jag ska skriva C-uppsats i Litteraturvetenskap till hösten, men tills dess då? Det är då man är en så otroligt driven person, med en ändlös törst efter kunskap, så att man sätter sig ner och självutbildar sig själv. (Jag hoppas ni kunde ana den lilla dosen av ironi.) *Jag är inget pretto, jag är inget pretto, jag är inget pretto.*
 
Så nu har jag lånat en massa böcker på bibblan (älskar det ordet) om 1900-talets modeutveckling. Jag vet att jag är väldigt intresserad av svunna tider och mode från sekelskifte till 70-tal. Varför inte få lite kunskap om det då? Hungern efter kunskap inom mig river som ett törstigt djur i magen och jag dreglar när jag tänker på korsetter, klockhattar och vippiga kjolar. (hehe) 
 
Nu jäklar ska det smattra i mina vintagehjärnceller gott folk! 
 
 
 

Kommentarer
Ida Nielsen skriver:

Haha jag har precis börjat läsa dem! Igår till och med :) Läser om 20talet nu, spännade!

Svar: Åh vad roligt! :)
.

Den 2013-04-13 klockan 16:19:18
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Jenny skriver:

Stockholms universitet har spännade kurser i Modevetenskap :)

Svar: Tack för tipset! :)
.

Den 2013-04-14 klockan 11:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0