Stina-kappan.

 
 
Jag har en vän som heter Stina. Hon har en kappa som är brun med stora knappar och rund pälskrage. Stina har även brunt hår som hon tycker är i exakt samma kulör som kragen. Därför tänker hon att någon med en annan hårfärg kanske borde ha kappan istället. Alltså JAG!
 
Jag blev så jävla glad för kappan är så jävla fin. Och varm. Sedan tar det såklart ett tag att vänja sig vid det döda djurhåret som killar en i näsan. Jag försöker tänka att det är fuskpäls...
 
 
 
Tack Stina!
 
 

Kommentarer
lias skriver:

Hej kära Emelie!
Klickar mig in på din blogg varje dag sen den dagen jag av en ren slump trillade in här. Tycker du är en förebild och verkar vara en så sjuuukt skön tjej! Men nu till en fråga, är det medvetet att du står på tå på varje outfit-bild som du tar eller är det något du bara gör utan att tänka?
Älskar förresten dina feministiska texter, din stil och din attityd.

Kram från en feministisk syster i norr <3

Svar: Hej kära du!
Tack för dina fina ord och för din fråga. Det är både en ren reflex (konstigt...) och så tycker jag bilderna blir lite bättre om man står lite på tå. :) Kram!
.

Den 2013-12-09 klockan 12:14:18
stina skriver:

passar dig perfekt! kul att du tycker om den, det känns bra i hjärtat. ps. tänk på att djuret dog för ca 50 år sedan. (+ bra att du använder den med ett syfte=hålla dig varm)

Den 2013-12-09 klockan 12:28:59
Kajsa skriver:

Det här är inget personligt påhopp, det här är en åsikt och en fundering som jag delar med alla när päls, skinn, ull, dun, eller kött kommer på tal. Att djuret dog för 50 år sedan eller att det fyller en syfte med att hålla någon varm är enligt min mening detsamma som att köpa en nyproducerad päls. Visst, pälsindustrin gynnas ju inte när det kommer till second hand och det är ju bra. MEN att bära päls, oavsett om den är second eller ny, är detsamma som att säga att det är OK med päls. Man kan jämföra det med att bära symbolen för ett visst parti medan man egentligen tillhör/röstar på något helt annat. Har du symbolen (pälsen) på dig så innebär det att du står för deras värderingar. Som sagt, inget personligt mot just dig, det är min åsikt och den vill jag gärna dela för att fler ska bli uppmärksamma.

Den 2013-12-10 klockan 06:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0