Du saliga hårguru uppe i det blå.

 
 
 
 
 
Jo, de dagar jag curlar till håret så använder jag mig ju av värmespolar.
Det är superbra tycker jag då man slipper att sova med spolar som
sticker in i hårbotten eller stå och fippla med pincurls som jag tycker
är så jävla svårt att få till. (Karoline och Miriam, hur tusan bär ni er åt?)
 
Men. Det stora men:et. Man måste ha så jäkla mycket tid för att fixa till
värmespolsproceduren. Man ska liksom tvätta håret, låta det torka lagom
länge, värma upp spolarna, fippla med dem och sedan gå runt med ett
gigantiskt plasthuvud i några timmar för bästa resultat.
 
Så nu vill jag införskaffa mig en locktång och göra enligt Elsa på video
ovan. Det ser lättare ut. En mer rimlig vardagsritual. (Fast jag är för
lat för varje dag, värt att poängtera.)
 
Så, du saliga hårguru uppe i det blå. Skänk gärna ner en locktång
till mig. Tack.
 
 

Kommentarer
Anonym skriver:

Haha! Jag tänker HELT tvärtom! Jag började med locktång, men det är så infernaliskt TRÅKIGT att hålla på och locka hela håret och vänta och vänta. Spolarna sätter du ju bara i och så sitter dom där medan du går runt och gör annat. Med en locktång så är du ju liksom klistrad vid spegeln. Ännu bättre tycker jag det är med pincurls eller skumpapiljotter, då sätter du i dem och sedan blir det lockar som håller länge så du slipper göra om proceduren varje dag. Men vi är ju alla olika. Dock tröttnade jag väldigt fort på det där med locktång just för att själva momentet att vänta framför spegeln inte är min grej.

Svar: Hej Ann!
Jaha, hm. Då kanske jag ska ta mig en tänkare! För jag anser dig vara lite av ett krullproffs! Skumpapiljotter kanske är något, för de kan man sova med va? Jag har ju lite längre hår, så det är väl därför jag anser pincurls vara så krångligt. Det blir liksom så mycket hår att curla! :) tack för din kommentar!

Kram!
.

Den 2013-02-19 klockan 14:41:47
URL: http://www.tidensmelodi.se
karoline skriver:

Jag hatar att locka håret med locktång! Så jävla tråkigt ju!!!!
MEN, pincurlsen går på två minuter och är sköna att sova på!
PUSS

Svar: Jaha! Meh! Både du och Ann säger mot vad jag tänkte skulle vara bra. :) Jaja, jag ska ta mig en funderare på lockstångsabstinensen då!
.

Den 2013-02-20 klockan 15:19:51
URL: http://www.karolinesvintage.se
Ann skriver:

Alltså man får helt klart bäst lockar med skumpapiljotter, men jag sov på dem inatt och kan säga att det inte är något jag rekommenderar. Beror väl på hur skönt man vill ha det, men jag är rätt petig. Har dock kommit på det ultimata: skumpapiljotter fram och pincurls bak! Förstår att det blir jobbigt när man har så långt hår, då kanske locktång funkar för dig ändå, om du har tålamodet att vänta framför spegeln som inte jag har. Tips bara: köp EJ från OBH Nordica, deras locktänger är sämst.Haha, gillar att vi diskuterar detta så innerligt.

Svar: Åh, okej. Ja, jag ska nog testa skumpapiljotter! Har du något speciellt inköpsställe som du tycker är bra? Jag vet att Åhlens har, men jag vet inte hur dem är. Annars kanske jag testar en locktång, som INTE är från OBH nordica.
Älskar också vår innerlighet. Men detta är viktiga saker!!!

Kram på dig!
.

Den 2013-02-21 klockan 12:40:03
URL: http://www.tidensmelodi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0