En liten lista.

Jag fick en inbjudan att skriva en liten lista av Johanna. Jag är inte ett superfan

av listor faktiskt. Jo, sådana man skriver till sig själv för att strukturera sitt kaosartiga

liv. Inte sådana om sig själv. Fast å andra sidan har jag ju aldrig skrivit någon sådan. 

Så här kommer en! 

 



1. Vad heter du? Emelie.
2. 
Vem fick du dessa frågor av? Av Johanna
3. 
Hur gammal är du? Jag är 24 år alldeles snart.
4. 
Är du romantisk? Ja, det är jag faktiskt. Hopplöst.
5. 
Hur lång är du? Ungefär 164 centimeter.
6. 
Vilken ögonfärg har du? Grönblå.
7. 
Har du stationär eller bärbar dator? En macbook. Bärbar alltså. 
8. 
Vilka städer har du bott i? Växjö, London och Uppsala. 
9. 
Tycker du om kaffe? Ja. 
10. 
Tycker du om att mysa/kela? Absilut.
11. 
Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
12. 
Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Usch. Hjälp. 
13. 
Vad har du för ringsignal? Gammal telefon.
14. 
Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? En retrotapet.
15. 
Kan du byta olja på bilen? Nej, verkligen inte. Har aldrig suttit bakom en ratt.
16. 
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Hänvisar till ovanstående fråga.
17. 
Vad är det bästa som hänt dig? Mårten. Min vän Agnes. Flytten till Uppsala. 

Min lägenhet.

18. Vad är det värsta som hänt dig? Morfars cancer. Ångest i skallen. Orättvisor i

vardagen. När jag upptäckte att allt är förgängligt. 

19. Har du varit med i tidningen? Ja. 
20. 
Har du någon piercing? Nej. Men skulle gärna ha en ring i näsan.
21. 
Civilstånd? Med Mårten.
22. 
Hur bor du? I en trettiotalslägenhet med balkong på 39,5 kvadrat med inbyggd

redahylla och en ny dubbelsäng.
23. 
Vilket är ditt drömjobb? Kanske en allt-i-allo. Skriva lite om loppis, kanske ha

ett fik eller en egen vintagebutik. 
24. 
Vad har du haft för husdjur? min familj har en hund.
25. 
Vad arbetar du med idag? Hemtjänsten, receptionist på Uppsala Universitet och

studerande. Allt på samma gång. 
26. 
Kan du åka slalom? Kanske. 
27. 
Vad har du för utbildning? Läser Retorik, Litteratur och Genusvetenskap.
28. 
Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Helheten.
29. 
Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Ingen speciell.
30. 
Vem vill du ska svara på dessa frågor? Alla som vill!


Kommentarer
lisa skriver:

alltid skojsigt med listor! =)

Den 2013-02-14 klockan 15:19:46
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0