Lite mer vippighet i vardagen.

 

Jag är ute efter lite mer vippighet i vardagen. Ungefär en sådan vippighet som damen
ovan lyckas att skapa. Alltså lite fina klänningar med färg som liksom vippar och
fladdrar runt höfterna. Så man slipper gå och dra in magen och irritera sig över tyg som
gör så att rumpan känns som en insnörjd emilskinka.
 
Jag har hittat en butik på Etsy som uppfyller alla mina krav om vippighet. CroatiaVintage.
Jag sitter bara och väntar på att en riktig goding ska dyka upp, eftersom den jag vill ha
är on hold. Grrrr.
 
Summan av kardemumman. Mer vippighet tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0