Potatismjöl, hyllremsa och Frits friska fisk.

 
Min allra bästa pryl i mitt hem. Ja, anledningen till att jag köpte min lägenhet. Ni som läst 
bloggen ett tag har ju hört det förut. Men ja, kärlek till min kryddhylla! 
 
Jag tänkte att vi skulle ta oss en liten närmare titt på vilka prylar som får den äran att stå
ovanför denna högaktade klenod. 
 
Högst upp står en finfin plåtburk som jag köpte på tradera. Den finns också i min headerbild
Brevid den står en glasflaska från Saltå Kvarn. Jag köpte den när jag var på loppisrunda på 
söder i Stockholm. På Bondegatan i någon liten butik om jag inte minns fel. En liten porslins-
skål med hjärtan på som jag köpte på Alvesta Form och Design. En gul kryddburk med lock
av kork från gud vet vart. På andra hyllan står min Bersåskål som jag köpte på Alvesta Form
och Design. Tekannan fick jag av mamma. Hon fick den i 25-årspresent för en herrans massa
år sedan. Potatismjöl från Hemköp. De har så fina förpackningar! Fajansburken Frits Friska
Fisk från JIE Grantofta desgin Anita Nylund. Återigen Saltå Kvarn, krossade tomater. Min
älskade kaffeburk som jag köpte på Tradera. Heinz Baked beans. Konservburkar är ett
billigt och lätt inredningstips! En gul liten burk från någon loppis. Och så mina rutiga muffins-
formar från Åhlens. Hyllremsan kan man köpa här! 
 
Läs mer om innehållet i själva kryddhyllan här! 
 
 

Kommentarer
Monica skriver:

Å, så fint kjøkken du har! Helt fantastisk blogg også for den del! Elsker retro :)

Svar: Tack! :)
.

Den 2013-01-12 klockan 12:25:18
Kajsa skriver:

Hej! Har du något tips på hur man kan sätta upp hyllremsor ifall man bor i hyreslägenhet och måste kunna ta ner den nhär man flyttar?

Svar: Hej Kajsa! Ja absolut! Det är bara kliset bakom och de är jätte lätta att bara ta ned när så önskas! Lycka till!
.

Den 2013-01-12 klockan 12:40:22
Malin Aurora skriver:

Åh vad tjusigt!

Svar: Tack fina du! :)
.

Den 2013-01-12 klockan 15:27:47
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0