En fiskeutflykt med noll utdelning.

 
För några dagar sedan var det dags för mig och Mårten att ge oss ut på sjön och testa vår fiskelycka. Eftersom min käraste är besatt av dessa små fjällbeklädda kreatur så var stämningen på topp. Han var dock lite puttrig då båten var tvungen att ösas på vatten innan avfärd. Se bild. 
 
 
 
 
 
Jag var inte lika entusiastisk. Inte för att jag inte gillar utflykter och att testa nya saker. Utan för att jag hade en sjuhelvetes jävla mensvärk. Den slog till så fort jag satt ned mina stövelbeklädda fötter i båten. 
 
 
 
 
 
Så jag låg mest så här och såg trumpen ut. 
 
 
 
 
 
Medan Mårten kastade ut och hoppades på aborre. 
 
 
 
 
 
 
http://picasion.com/i/1UXfc/
Efter en stund proppade jag i mig två alvedon och lade mig i framstupa sidoläge. Det är ju förbannat skönt att lägga sig på mage när man har mensvärk tycker jag. 
 
 
 
 
 
 
Och efter ett tag kunde även jag börja fiska. 
 
 
 
 
 
Det ska dock tilläggas att mitt fisketålamod är lika med noll. Och medan Mårten jämförde sitt eget fiskeberoende med Art Garfunkels stämband: "Tänk att vara så beroende av sin röst och sedan mista den..." (Sarah Dawn Finers sommarprat) "Ungefär som om jag inte skulle kunna fiska mer..." (Mårten) så gav jag upp och övertalade Mårten att gå i land. 
 
 
 
 
 
Vi klev iland i Myrornas rike och satt febrilt och slog de pissande små kreaturen av våra ben. Vi försökte i panik njuta av vår landstigning med lättöl och prickigkorvmacka. Det gick sådär. 
 
 
 
 
 
När vi reste oss och började halvspringa mot båten insåg vi att vi satt i utmynningen av det här. Myrornas borg alltså. Helvete. 
 
 
 
 
 
I vår utrymningspanik höll vi nästan på att glömma Sarah kvar på en sten. 
 
 
 
 
 
Men snart satt vi i båten igen och ägnade ytterligare 2 timmar och 15 minuter till fiskning. Inte en enda firre nappade på våra krokar. Inte ens ett hugg. 
 
 
 
 
 
Mårten styrde besviket båten in mot bryggan igen medan min mensvärk åter började inta mina inälvor. En halvlyckad fisketur alltså. MEN VI GER ICKE UPP! Den grillade aborren ligger som en dröm på våra näthinnor och snart, snart ska det bli verklighet. 

Kommentarer
BLOPPIS skriver:

Driver en bloppis, kika in och se ifall du hittar något du gillar!
http://fashionsale.blogg.se/

Den 2013-06-30 klockan 13:32:20
URL: http://fashionsale.blogg.se/
Tilda Jaremo skriver:

härliga bilder och härlig blogg! kram

Den 2013-06-30 klockan 19:57:37
URL: http://tildakarolina.blogg.se/
Emelie skriver:

Hej du i kommentarsfältet som läser detta och alla ni bloggare. Fortsätt. Jag vill att du klickar in på min blogg. En gång, och kanske är du då villig att hjälpa mig. Det är dags för mig att nå ut till människor. Jag vill hjälpa er och skriva av mig, samt dela med mig av saker till er genom ord och text. I min blogg vill jag sprida positiv energi, där alla är välkomna. Och döm inte av första ögonblicket. Ha det i tanken när du klickar in. Det gömmer sig en hel del bakom första ögonkastet...

Den 2013-06-30 klockan 22:18:54
URL: http://eeekarlsson.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Det verkade dock som en hyfsat trevlig tur trots fiskbrist

Svar: Den var VÄLDIGT trevlig! :)
.

Den 2013-06-30 klockan 22:32:49
URL: http://madelein.se/
Tiina skriver:

Den där dumma mensvärken känner jag igen och jag fattar inte vem som bestämde att man behöver har den. Men som tur är finns Alvedon 665mg med modifierad frisättning :) Inte haft en fisketur i år men längtar efter det:D

Den 2013-07-01 klockan 17:34:17
URL: http://jagochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0