Mer om mig.

 
Emelie Leijon heter jag.
 
Jag har en fil. Kand i Litteraturvetenskap. Är en fena på Retorik också. Och så en baddare på Genusvetenskap. Om vi nu ska fortsätta på fisksymboliken (varför inte?) så simmar jag väldigt bra med en penna i handen och älskar att skriva. Är faktiskt bra på det också. Jag älskar loppis och är väldigt svag för kakor. Och tårta. Och ALL mat. Helst äta den, jag är inte så mycket för själva tillagandet. Jag arbetar inom hemtjänsten och på ett boende för ensamkommande flyktingbarn. Är engagerad inom Stockholms Tjejjour. Älskar tjejer. Brinner för feminism och för mångfald. 
 
 
Vill du kontakta mig? Med antingen lovord eller ris. Något jag kan förbättra och något som är bra. Något du vill se mer av eller veta mer om. Blir du arg som fan på något jag skriver? Eller blir du glad? Har du något tips på något jag borde läsa? Eller någonstans jag borde åka? Något jag borde se? Har något hänt dig som du vill att jag ska dela med mig av på bloggen? ALLT detta välkommas och alla mail gör mig väldigt glad. (Om de inte är några jävla hatmail för de åker i papperskorgen såklart.)
 
 
 
Maila mig: [email protected]
 

Kommentarer
Hej skriver:

Hej Emeeelie! Jag ska läsa litteraturvetenskap till hösten så det skulle vara jättekul om du ville berätta lite om kursen/kurserna.

Svar: Absolut! maila mig så kan jag berätta mer! :) [email protected]! Kram
.

Den 2013-06-12 klockan 11:22:20
Ia // Betraktelser från Fronten skriver:

Bra poäng med att det är möjligt att brinna för gamla ting och epoker, men fortfarande kunna problematisera äldre ordningar. Det är en sak som ofta krockar i huvudet på mig, som lajvar medeltid och läser gamla böcker och fascineras av historia och andra kulturer - att det känns problematiskt att kombinera med mitt jämställdhetsdriv. Men det går ju egentligen hur bra som helst när jag tänker efter!

Även att man som feminist kan klä sig och bete sig och vara hur som helst.

Dessutom älskar jag din nya banner - de två aspekterna mitt emot varandra. Klockrent, coolt och vackert i ett paket liksom!

Svar: Vad fin du är! Tack! Och ja, jag tycker man får höra ofta att "men du som svärmar för äldre tider, har du tänkt på hur det såg ut med tex jämställdhet osv?" Ehm ja, och den aspekten behöver man inte hålla med om! :) Kram till dig
.

Den 2013-06-14 klockan 12:43:46
URL: http://metrobloggen.se/razumishin/
Madeleine skriver:

Jämställdhet och vintage - på samma blogg. Din blogg har faktiskt blivit nya favoritstället att kolla in. Du skriver så bra, om två ämnen jag tycker är intressanta. Tycker om nya headern också!

Svar: Vad fin du är! Tack. Och du är VÄLDIGT välkommen! :)
.

Den 2013-06-16 klockan 16:54:07
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com
BY MR E skriver:

Hejsan

Trevlig blogg du har. Tänkte tipsar dig om BY MR E´s vintagebutik på nätet, kom in och klicka hem dina guldkorn inom vintage och second hand. www.bymre.com

Den 2013-08-26 klockan 11:19:40
URL: http://www.bymre.com
klara skriver:

åh vilken fin blogg du har älskar den.
plus att du är smart har bra åsikter och är snygg som få.
HEJJA!!

Svar: <3
.

Den 2014-03-15 klockan 14:04:20
URL: http://thizell.blogg.se
Linnea skriver:

Jag tycker att du har en mycket bra inställning, och jag håller verkligen med dig!
Jag skulle bara vilja fråga hur du ser på "hen", för att jag vet att Gudrun inte använder sig av "hen" och att det kanske inte hör till för att vara feminist utan något helt annat? Hur använder du dig av "hen"?
Kramar

Den 2014-05-29 klockan 11:51:21
Kim skriver:

Hej. Jag råkade surfa in på din blogg och läste precis igenom ett flertal av dina inlägg. Du skriver att: "Jag vill krossa patriarkatet och ändra den negativa klang som ordet feminism fått genom åren. Feminism är för alla. Varje dag." Om det är ditt syfte så upplevde jag tyvärr att flera av dina inlägg hade motsatt effekt på mig. Manshat, generaliserande, diskriminerande skrivelser om män och pojkar. Jag tror att hat och generaliserande bilder av en komplex verklighet, sällan eller aldrig skapat en bättre värld. Gjorde tankeexperimentet att byta ut "man, kille, pojke, men, guys" i dina inlägg mot "invandrare, utlänning" eller mot "kvinna, tjej, dam, flicka" - har du provat det nångång?

Den 2015-07-15 klockan 10:52:40
alex skriver:

Hej! jag ska också plugga litteraturvetenskap (en kurs bara) i höst (börjar imorgon med andra ord) men är ändå väldigt nyfiken på vad du tyckte om det? och jag skulle också supergärna vilja höra mer om det! :)

Den 2015-08-31 klockan 21:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0