Trumvirvel... Blöggens första tävling!

 
http://picasion.com/i/1TYMu/

Hurra hurra hurra! Det är dags för... (trumvirvel) ...min blöggs första tävling! Helt fantastiskt kulio måste jag säga. Och det roligaste är att jag ska få skicka iväg sex styck menskoppar från OrganiCup till samma antal lyckliga kvinns. (Och män också såklart, ni FÅR vara med och tävla!) Här ska då ingen uteslutas. 
 
Hur går det då till? Jo, jag är inget fan av invecklade tävlingar där man sitter och biter sig i läppen för att man inte vet vad man ska skriva. Motiveringar, berättelser och sånt där bajs kan ju vara otroligt svårt. NEJ! Det enda jag ber er om är att mycket kort, eller väldigt långt, presentera er själva. Namn, stad, hur du hamnade här, antal toalettbesök om dagen, favoritmusik, sovställning, frisyr, skostorlek, yrke, vad som gör dig glad, vad som gör dig ledsen, favoritblomma, intressen, vad du tycker om korv, ja VAD som helst. Denna otroligt viktiga info skriver ni i en kommentar i detta inlägg tillsammans med mailadress och så lottar jag ut sex lyckliga menskoppsvinnare. Alltså ingen pressure på amazing fakta om dig själv.
 
 
 
 
Kul va? Är ni på? (Lova att skriva en kommentar nu för om ni inte gör det så blir det ju OTROLIGT pinsamt...) Sista dagen för att delta är på torsdag klockan 17.00. Typ. 
 
 
Puss och lycka till! 

Kommentarer
Mrs Sippi skriver:

Mitt namn är Felicia. När jag gick i åttonde klass så tyckte jag om att lämna små bedårande lappar på staden för en lycklig slumpmässig att hitta. Ibland lämnade jag även böcker. Tror inte på någon gud men tror på mig själv. Till sommaren ska jag arbeta som trädgårdsmästare och jag tycker inte om lakrits men paprika desto mer. Jag har en hund och jag tycker om honom. I helgen arbetade jag i Pridefestivalen och jag lärde mig att simma när jag var 5.
Kram!

Svar: Åh! Fin liten berättelse och du är den första att delta i tävlingen yippie! Vad glad jag blir. Tack! :)
.

Den 2013-06-04 klockan 16:55:29
URL: http://orfilen.blogg.se
Hanne skriver:

Hej hej!
Jag måste bara säga att du har en fantastisk blog!!! Jag hamnade här för att någon hade likat dig på facebook, och då var det ingen tvekan om att jag skull fortsätta och följa dig :) Som du ser heter jag Hanne. Jag är en Norsk från Trondheim som just är klar med grafisk designutbildning i Stockholm och tänker fortsätta bo i Sverige ett tag till. För här trivs jag! Och varför ska man då flytta? Jag tycker inte om korv! För det mår jag bara dårligt av. Jag tycker inte om något kött alls! Men jag tycker om råris och grönsaker och bönor och pickles och misosoppa osv. Det gör mig glad! Jag älskar att gå i skogen och lyssna på fågelsången. Skogen är jättenära här jag bor mitt mellan Märsta och Sigtuna! Jag älskar att jag får bo på landet fast jag har pluggat i Stockholm, och förhoppningsvis kommer fortsätta jobba i Stockholm. Jag elskar hästar, och horsemanship. Det är så fascinerande hur man kan kommunicera med hästar så att de fattar och verkligen vill göra allt allt för dig av pur kärlek! Det är stort. Jag har långt hår som typ alltid är i en knut lågt eller högt bak på huvudet. Det är det mest bekväma settet att ha håret, och det är så mycket annat som känns viktigare att egna tiden åt än att fixa håret, så därför har jag det så :) Jaha, jag blev lite inspirerad av dina frågor så det här blev nästan en roman ;) Men nu ska jag sluta. Hoppas jag vinner! Jag vill verkligen ha en menskopp! Har tänkte på det länge, men inte tagit mig råd att köpa :) Lycka till med tävlingen. Och tack för att du har en så härlig blog! :D

Svar: Åh! Tack för din långa roman! Har läst allt med största uppmärksamhet. Roligt att du bor mellan Märsta och Sigtuna. Där är SÅ vackert och jag blir lite avundsjuk på din närhet till skog och natur! Kram och tack för att du besöker min blogg. Jag blir så glad! kram och lycka till!
.

Den 2013-06-04 klockan 17:01:05
URL: http://veienblirtil.blogspot.com
Irma skriver:

Jag heter Irma och jag är 20 år. Jag pluggar till att bli det bästa yrket som finns - läääärare! Historia och svenska i mitt hjärta! Jag vet inte vad jag ska skriva mer, för det känns som att jag kommer babbla på och komma in på konstiga saker så jag avslutar med: Jag älskar allt med dig, ge mig en menskopp! (om du vill)

Svar: Åh hej Irma! Roligt att hör av dig och tack för din berättelse! Så roligt! Kram
.

Den 2013-06-04 klockan 17:02:24
Amalia skriver:

Hej Emelie! Amalia F här igen. Du vet ju allt det där om plugg och stad eftersom vi pluggar och bor i samma. Blir du också klar nu?! Förutom det delar jag ditt intresse för viktiga frågor och blir peppad av ditt sätt att ventilera åsikter på ett fabulöst vettigt vis. Jag har drömt om en menskopp sedan menskoppens födelse på ca 30-talet och vill såklart ha en, fattar knappt att jag inte har köpt en redan! Havregryn och yoghurt kom väl i vägen som vanligt. Plus älskar tävlingar, plus min favvoblomma är pion men jag gillar även vitsippor.

Svar: Åh hej Amalia! Kul att höra från dig! Nej, jag tog ju en termin off så jag har en kvar. Attans! Sitter och ångrar det lite nu i examenstider men men. :) Fint att du är med och tävlar woho och tack för dina fina ord! Kram
.

Den 2013-06-04 klockan 17:18:09
Katrine skriver:

Mitt namn är Katrine och nästa vecka fyller jag 24 vilket jag ska fira med att åka i väg på en knäpp roadtripp med min bästa vän Emelie. Vi ska köra genom slingriga landsvägar, ha picknick på ängar, besöka varje vägloppis och festivalen Psykjuntan i Alvesta. Jag sittstudsar av lyckorus när jag tänker på det! Annars jobbar jag med böcker, spelar gärna tv-spel (älskar gamla SNES-spel), gillar doften av sommarregn, hemlagad blåbärspaj och dansa till Daft Punk och annan fin musik.

Tack för en fin blogg. Puss!

Svar: Åh vad fint! Och det låter som en otrolig roadtrip. Alvesta är dessutom mina hemtrakter. Båda mina föräldrar kommer därifrån och all min släkt :) Hoppas du får det fint! kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 17:19:31
URL: http://katrijasatumaa.blogspot.se
AnnaCarin skriver:

Jo men jag är 36 år och har ALDRIG provat menskopp. Dä ä på tiden. Den första menskoppen kom på 1930-talet. Förstår inte varör den inte slagit igenom sötrre. Något personligt? Oj då. PRESSEN. Jag har varit handmodell på FIndusförpackningar.

Svar: Hahahaha! Älskar dig! Handmodell? Detta måste du berätta mer om! :) Och anledningen till att menskopp inte slagit igenom mer tror jag är för att man dels är dåligt upplyst om det och därför att man anser det vara "äckligt" att ha kontakt med sitt mensblod och sin mutta. Typ. Men hoppas det förändras för det är en otroligt bra pryl! kram
.

Den 2013-06-04 klockan 17:33:03
URL: http://365eko.wordpress.com
Linnéa skriver:

Jag heter Linnéa och bor i lilla Norrköping med sambo och hund. Det blir trångt i sängen men det är helt okej, så länge jag får vara med människor och djur som får mig att le. Jag älskar att fixa med vår uteplats och balkongen, att baka och sjunga och högt och falskt till musik. Jag har tänkt köpa en menskopp i ett år nu, men hittar alltid en vacker klänning som jag tänker att jag nog behöver lite mer. Men ack och ve, varken klänningar eller menskoppar gör väl slemghinnor så torra som tamponger.
Hur som haver. Jag tycker du är ascool. Jag tycker det är så härligt att du står för vad du tycker och verkar skriva precis det du tänker. Jag är lite likadan. Ha en fin kväll!
KRAM / Linnéa

Svar: "Men ack och ve, varken klänningar eller menskoppar gör väl slemhinnor så torra som tamponger". Åh vad fint! Älskar dina formuleringar! :) Tack för dina fina presentation och för dina fina ord. Kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 18:16:05
URL: http://linneaelisabet.wordpress.com
Malin skriver:

Hej Emelie
Jag heter Malin och är lärare och specialpedagog på en gymnasieskola. Jag hittade hit i samband med AA-inlägget och länk från fejjan. Jag kommer hänga mig kvar av flera anledningar. Du visar på ett så enkelt sätt med glimten i ögat hur självklart det feministiska budskapet är (själv blir jag alltid så arg när jag pratar om det), jag blir inspirerad av ditt pysslande (sånt jag själv önskar att jag kunde ta mig tid till) och jag får sinnesfrid av ditt törp och din allmänna lycka över det och de små tingen. En sak som gjort mig lycklig idag var att se alla våra grymma elever som tar studenten imorgon, jag har jublat för varenda sista betyg som trillat in hela dagen. Korv är skitläskigt, jag åt det efter 15 års uppehåll när det var det enda som bjöds när jag var gravid, vrålhungrig och mitt ute i skogen på ett rally. Jag har tänkt skaffa menskopp i många år, men det blir aldrig av. Så jag tänkte att det var väl ett bra tillfälle att överge det anonyma läsandet av din blogg (det blir liksom nåt voyeuristiskt över att vara anonym läsare) och hoppas på att det ger mig en kopp.
Tack för den inspiration du ger med din blogg!

Svar: Hej Malin! Gud vad glad jag blir att du presenterade dig! :) Jag själv läser en massa bloggar som jag aldrig kommenterat och det är verkligen roligt att liksom lämna ett avtryck så att personen som skriver vet att man finns där! På samma sätt blir jag så väldigt glad av att se att ni tar er tiden och skriver till mig. Både när det är en tävling och inte! Och tack för dina fina presentation, så jäkla roligt att det finns lärare som dig, det behövs onekligen! Kram till dig och lycka till med dina elevers stundent!
.

Den 2013-06-04 klockan 18:28:53
Matilda skriver:

Hejhej... Jag heter Matilda, but they call me Mattan, Matiis, Maffy , Mati, mapilda (min 2-åriga brorson), alfombra, haggish.. Ni vet vad dom säger, kärt barn har många namn :)

Jag är en world traveler och älskar språk och resor, vill upptäcka och se alla kulturer och alla länder som finns. Det är mitt mål..(där skulle en menskopp komma riktigt bra till hands, jag vet av efarenhet att tillgången på tamponger inte är helt självklar världen över). Mitt motto i livet är att "allt går om man bara vill och är redo att kämpa för det", jag avskyr att tänka realistiskt då det sätter så många gränser som egentligen inte finns. MItt mål är att jobba och slåss för mänskliga rättigheter världen över.. Främst förbättra situationen för barn och kvinnor. Det finns så mycket orättvisa och onödiga tråkigheter som vi tllsammans måste jobba mot! Lite mer om det kan du läsa om i min blogg :)

Så, det var det.. jag gillar dig blommiga tekoppen och följer din blogg med spännaning!

Kram m

Svar: Fantastiskt! jag ska kolla in din blogg dirr! kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 18:38:48
URL: http://matildasworld.wordpress.com
S skriver:

Hej bästaste! Jag är en av alla som hittade dig tak vare ditt blogginlägg om AA (grymt jobbat!) och stannade eftersom... Ja jag mår bra av din blogg. Jag försöker lära mig att bara läsa bra bloggar som gör mig glad, och det lyckas du bra med dina härliga outfitkort, motiverande texter om feminism och din ärlighet i och med att du erkänner att ditt liv inte är perfekt. Oj vad jag brer på nu, men jag vill verkligen att du ska veta det. Och vad är finare än ärligt menade komplimanger?
Jag är snart 19 år, bor i Schweiz (där det finns typ noll feminister. supertrist. men jag gör mitt bästa för att ta upp ämnet om och om igen med pojkvän och vänner!). Jag skulle bli superglad om jag vann en menskopp, har ärligt talat vart för lat för att skaffa mig en ännu, men det är dags nu. om jag inte vinner en så får jag väll äntligen ta att skaffa mig en ;) ha en superbra dag!

Svar: Alltså TACK för dina fina ord. Jag sitter här på en kontorsstol och liksom snurrar runt för att jag blir så jäkla glad av er. Jag uppskattar det from the bottom of my heart. Och tack för din fina presentation. Kul att ha en läsare i Schweiz woho! Och kul att du försöker sprida det feministiska budskapet. Eller kul och kul. det också men mest viktigt! Kram till dig!
.

Den 2013-06-04 klockan 18:40:16
CharlottaSofia -Diy, fashion, design & me skriver:

Åh, nu fick jag prestationsångest av alla gulliga berättelser. Mn ok, jag heter Charlotta och vill hemskans gärna vinna en menskopp. Är så himla nyfiken på den där tingesten men har inte kommit mej för att köpa en så nu tänker jag sitta här och bita på naglarna tills vinnaren är dragen :-)

Svar: Åh! Men du har ju kommenterat så fint här innan så jag vet ju vem du är. Litegrann! :) Kram till dig och tack för ditt deltagande. SPÄNNANDE DET HÄR!!
.

Den 2013-06-04 klockan 19:00:59
URL: http://charlottasofia.wordpress.com
Emma skriver:

Hej hej! Jag klickade faktiskt in mig på din blogg så sent som igår och upptäckte att vad jag hade saknat i blogg väsen, utan att jag viste det! Plus att jag dessutom satt och läste om organic cup på din blogg igår då, och kände att detta är något för mig. Nu var det sådan tur att min plånboks var så ofantligt långt bort från min väl valda plats av surfande, så jag köpte den inte igår, men var allt bra nära. Tur i oturen kan man säga, eftersom jag nu deltar i tävlingen istället! Nej men något om mig då: Jag bor i Nederländerna, pluggar och har mig, och är 23 år. Är mycket glad för ögonblicket för jag har efter ett långt år äntligen fått komma hem till kära Svedala och spendera tid med nära och kära! Ha det gött, och tycker verkligen att din blogg är bra! Kram kram

Svar: Hej! Och tack för din presentation, deltagande i min tävling (var nervig att ingen skulle vara på hehe) och även dina fina ord! Kul att du kikar in här och du är mer än välkommen! Kram
.

Den 2013-06-04 klockan 19:34:42
URL: http://voirmoi.blogg.se
Riina skriver:

Heips! Jag heter Catharina men Riina är det som jag helst kallas för. Jag bor i Helsingfors och började följa med din blogg först för AA-inlägget (superbra) och stannade för att du verkar så glad och klok! Jag är 23 år, studerar nordisk litteratur, ska snart bli färdig men är lite rädd för att det inte finns jobb inom bokbranchen. Men kanske det ordnar sig. Jag kommer inte på något annat att berätta än att jag har undvikt att diska och byta lakan i flera dagar nu. Ikväll måste jag troligen göra det fast helst skulle jag ligga på balkongen och läsa resten av kvällen. Tack för din blogg som får mig att le!

Svar: Åh tack för dina fina ord och jag studerar ju också litteratur! Fast Litteraturvetenskap utan egentlig inrikting. Tyvärr så är ju jobbmöjligheterna inte självklara inom humanioraämnen vilket jag tycker är väldigt synd. Jag är också lite orolig vad som komma skall efter mina studier. Men jag är övertygad om att det kommer att ordna sig! Kram till dig!
.

Den 2013-06-04 klockan 19:40:26
Limp skriver:

Jag är Linnea, bor i Stockholm men kommer från Leksand. Jag hamnade här via det där AA-inlägget och blev kvar. Jag går på toa hur många gånger som helst varje dag. Enligt vissa källor är jag inkontinent om man ser till antalet toabesök. Må så vara då. Jag gillar populärmusik, att sova på rygg och att ha håret i knut. Jag har skostorlek 35-36, jobbar som revisionsadministratör och jag blir glad av att åka bergochdalbana. Jag blir ledsen när människor inte förstår hur viktigt det är med jämlikhet. Min favoritblomma är charsmin och jag mitt största intresse just nu är Roller Derby. Jag älskar korv!

Svar: Haha! Det där med toaletten känns igen! (Inget att skratta åt egentligen förlåt!) Tack för din fina presentation och deltagande i tävlingen. Tjoho! kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 19:42:45
URL: http://kanskeforallframtid.blogspot.com
Linnéa skriver:

Hej Emelie! Jag har tittat in på din blogg med jämna mellanrum, men häromdagen tryckte jag "följ" på bloglovin, för jag tycker så mycket om allt du skriver. Så rakt, ärligt, roligt i viktigt i en skön kombo. Jag har precis bestämt mig för att sluta experimentera med en massa preventivmedel som ingen riktigt vet vad de kan ge för biverkningar i längden och som gör att min kropp inte alls beter sig som den skulle göra i naturligt tillstånd. Att sluta med diverse piller = jag får mens igen. För att det ska kännas mindre olidligt har jag tänkt investera i en menskopp! Och den idén är det din blogg som har planerat hos mig från början! Om mig: Jag heter Linnéa, fyller 26 år i höst och på måndag tar jag en masterexamen i museologi.

Svar: Hej Linnea! Jajaja, tryckknappen på bloglovin gör mig sketaglad! :) Fint tycker jag! Ja, en menskopp är en riktigt bra investering, kan man dessutom vinna en så är det ju amazing! Vad roligt med museologi, jag har varit inne lite på att läsa ABM (arkiv, bibliotek och museévetenskap) i Uppsala. Vi får la se hur det blir! Kul att du är med i tävlingen och kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 19:50:37
URL: http://linneahansson.blogg.se
Linnéa skriver:

Hejsan.
Ännu en Linnéa.
Bor mitt emellan Stockholm och Göteborg.
Alldeles för långt till båda kusterna med andra ord.

Jag är bara med i tävlingen för att jag aldrig skulle få för mig att köpa en menskopp själv. Mina vänner har tjatat, men jag har så svårt att förstå att det kan vara bekvämt.
Men om jag fick en gratis så kanske jag skulle ändra uppfattning-vem vet.
Jag har läst bloggen i flera år och blev i ärlighetens namn lite avis när alla andra hittade hit. Vissa bloggar är såna där som man själviskt vill ha för sig själv. Som tur var släppte min avundsjuka på momangen när jag insåg hur bra det är att fler får läsa dina kloka ord.

Må gott!

Svar: Åh vad fin du är! Tack! och en massa Linneor gör ju en superglad! :) Tack för dina fina ord och jag tycker absolut du ska testa en mensköpp! Kram till dig!
.

Den 2013-06-04 klockan 19:52:33
Linnea skriver:

Asså det första jag gör efter att ha skrivit att jag ville ha bloggen för mig själv är att läsa på eko-mjölkpaketet att hjärnan frisätter Dopamin om man är snäll ont andra.
"Var snäll mot andra så är du snäll ont dig själv"
Jag ska aldrig mer hålla din blogg för mig själv!



Svar: Sötis!
.

Den 2013-06-04 klockan 20:09:56
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Det skulle vara coolt att testa.
jag är Madelein, bor i Göteborg. Har sex alldeles fantastiskt fina ungar mellan 2 till 17 år. Är färdig med bebisproducerandet och väntar in barnbarn istället. Jobbar som arbetsledare och projektmedarbetare driver B&B, café och snart även konferens. Har eget företag utöver detta och föreläser om psykisk ohälsa. är ideellt ocjh intressepolitiskt aktiv kring neuropsykiatri. Är begåvad med bland annat ADHD. japp, det är jag i korta drag..

Svar: Åh, du har kommenterat här innan! Så roligt! Och vad massa fina grejs du gör i din vardag. Tack för din fina presentation! kram!
.

Den 2013-06-04 klockan 20:22:24
URL: http://madelein.se/
Ebba skriver:

Hej. Jag heter Ebba. Jag är lång med lockigt pluffshår. Jag går första året på gymnasiet och har precis fått sommarlov, så fantastiskt kulit!!! Jag drömmer alltid jättekonstiga drömmar. Nej, inte den typiska drömmen där man inte fattar någonting och ena sekunden är man hos mormor och sen i pappas kök. Nej. Nu snackar vi drömmar, som följer mönster man förstår. Till exempel häromnatten. Jag drömde att min mamma ville äta mig. Hon älskade mig fortfarande och vara samma person, bara det att så fort hon såg mig ville hon äta mig. Så jag gömde mig under köksbordet och mamma kommer skrikandes "Ebba nu kommer jag!! göm dig ordentligt!". I slutet hittade vi dock en lösning på problemet. Jag var tvungen att äta masker(ni vet som man har på ansiktet när man klär ut sig) som var av ruttet kött. Medan mamma i bakgrunden skrek; älskling tänk på rostbiff!!!! Sån är jag. Godkväll jag älskar din finurliga blogg.
[email protected]

Svar: MEN USCH VILKEN LÄSKIG JÄVLA DRÖM! Hua! Fy... blir rädd att jag ska drömma något liknande i natt. Är nämligen också en riktigt drömmare och då konstiga sådanna. Och älskar att du bara säger ordet pluffshår. Helt fantastiskt! kram till dig!
.

Den 2013-06-04 klockan 20:28:27
Anna skriver:

Jag heter Anna och är en ganska nybliven och mycket entusiastisk läsare av din blogg.
Jag kommer från skogen i Dalarna, har bott i Kina i ett par år, är i Göteborg nu, och längtar tillbaka till skogen. Jag tycker om vinylskivor, träd, tåg, språk och folkdans. Jag är eventuellt lat, eller kanske bara lugn, och tycker att tre personer är en lagom stor grupp att umgås i. På min lista över saker jag skulle behöva skaffa mig snart står: bikini, elektroniskt kinesiskt lexikon och menskopp.

Svar: Fint! Du SKA ju ha en menskopp då ju! *håller tummarna!* kram till dig och tack för din presentation!
.

Den 2013-06-04 klockan 20:30:35
URL: http://sharlan.blogg.se
Tove skriver:

Heej, igen kanske jag måste säga eftersom jag var här och kommenterade häromdagen på din fina körva, den var magisk. Det håller nog i sig tror jag :) Jag vill så gärna vinna en menskopp till min finaste väninna för hon får aldrig ändan ur o köper en, och det skulle kännas konstigt att ge en som födelsedagspresent...? Eller? Nu har hon dessutom precis fött barn o kommer ha mens igen. Min vän bor i Köpenhamn och tycker inte om orättvisor, hon har 38 i skor och tycker om modern dans och bastubad. Jag vill rekommendera alla menskopp, men glöm för i bövelen inte att köpa den för inom kort har man mens igen. Jaja, nog tjötat. Kram till dig bästa bloggerska!

Svar: Hej! Åh, du får kommentera hundra kommentarer varje dag om du vill! jag blir så jäkla glad. Kan vara jobbigt för dig dock. Med skrivkrampen i fingrar osv. Hehe. SJÄLVKLART kan du ge en mensköpp i födelsedagspresent! Typ den bästa födelsedagspresenten för sjutton! :) kram och tack för dina fina ord!
.

Den 2013-06-04 klockan 20:33:28
YoXx skriver:

Hej. Jag heter Johanna Martinsson, men skulle helst heta YoXx Frid. Eftersom att jag inte kan vissla, vilket har lett till att jag mobbats sönder under typ hela mitt liv. Anledningen till Frid är numera främst för att min vackra gammelmormor dog på min födelsedag och jag alltid har älskat henne. Dessutom ger det efternamnet ett fint intryck.
När jag hittade din blogg så skulle jag kolla upp ett mönster på en blommig tekopps värmare som jag tänkte sticka, men det jag hittade var istället en otroligt fin blogg. Den är helt otrolig måste jag säga. Du är en vacker människa och jag hade sjukt gärna velat lära känna dig.

Idag fick jag mina sista betyg av kurserna jag avslutade nu i etttan. JAG LYCKADES FÅ ETT A I TEATER. Det var en av de bästa känslorna jag fått någonsin. Min lärare är just nu min största idol. Men utöver henne så älskar jag MaryJet. Hon är gudinna.

Utöver att älska dessa två kvinnor, så älskar jag att sticka och virka. det är typ mitt liv.

Det vore fint att vinna en menskopp för jag är iväg så mycket och då orkar man inte hålla koll på att byta tampong för annars blir man sjuk.

Jag tycker om dig. Kram.

YoXx,
www.liggeristicket.blogg.se

Svar: Åh vad fint! Fin liten historia om din gammelmormor. Och tack för dina fina ord. Och jag tycker du ska ha en mensköpp! Verklgen! kram
.

Den 2013-06-04 klockan 20:42:43
URL: http://yoxxcantbeperfect.blogg.se
Alice skriver:

Hej! Jag heter Alice. Jag hittade till din blogg genom AA-debatten. Fick då för mig att ställa en liten fråga om ordet feminism. Tyckte att ditt svar var helt underbart och efter det var jag fast!

Jag har aldrig ställt upp i en tävling som den här tidigare, men när jag läste att priset var en menskopp så visste jag att jag var tvungen att delta!

Jag har tre stora personliga drömmar i livet. Den första(och svåraste) är att träffa Per-Anders Fogelström. När jag gick i nian så fick vi läsa "Mina Drömmars stad". Trodde att den skulle vara tråkigare än att sträckläsa en ordbok men istället förälskade jag mig i den. Att träffa honom kommer däremot bli svårt då han dog när jag bara var ett par år gammal. Självklart finns det andra författare jag också skulle vilja träffa, F. Scott Fitzgerald, Jane Austen, Charles Dickens och Mary Shelley. Alla lika döda som Per-Anders.

Min andra dröm är att flytta hemifrån. Jag ska ha stora bokhyllor längs väggarna, fyllda med klassiker. Köksskåpen ska vara fullproppade med vackert porslin. Berså, Mon Amie, Blå Blom, Gröna Anna och alla Villroy & Boch-koppar jag kan hitta. Där ska jag läsa 100 böcker om året och dricka te med mjölk.

Min tredje och sista dröm är att införskaffa en stringhylla. Den skulle sitta över mitt skrivbord och fyllas med böcker, porslin, prydnadsgrisar och foton på mina nära och kära. Tänker ofta på den där stringhyllan när jag sitter där vid skrivbordet och stickar.

Har länge suktat efter en menskopp men har aldrig tagit steget och köpt en. Dels för att alla runtomkring mig verkar bli äcklade när jag pratar om dem, inte för att det händer ofta, och dels för att jag är lat. :) Men att de är bra för kroppen, miljön och plånboken gör att jag verkligen vill ha en!

Tack för dina fantastiska och inspirerande ord här i bloggen. Fortsätt så! :)

Svar: Åh hej Alice! Var det du som ställde den fråga? Kulio! Jag tyckte den stack ut bland alla "grattis nu har du ökat aa:s försäljning med 20 %" och "men vafan, lägg ner jävla pk-brud" osv. osv. En konkret och bra fråga som jag kunde svara på. Roligt att du gillade svaret å! Och tack för din fina presentation om dig själv! Och NEJ! mensköppar är allt annat än äckligt! Stora berg av använda tamponger är äckligt, för naturen, inte för blodet. Kram fina du!
.

Den 2013-06-04 klockan 21:04:06
quivivraverra skriver:

Jag heter Sara och bor i Göteborg, snart med min kille men inte riktigt ännu. På sommaren blir det så varmt i min lägenhet att man inte kan vara här eller laga mat, tur att jag får mat på jobbet de flesta dagar i veckan. Jag jobbar på Liseberg, men nej, inte som kanin. Utan jag säljer plättar, mackor och glass. Det är okej, inte det jag vill göra med livet men jag har trevliga arbetskamrater. Efter ett jobbigt år börjar det äntligen ljusna, jag är klar med min kandidat, jag har kommit in på mitt dröm masterprogram.
Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit men jag tror att det var ungefär ett år sedan och fastnade för loppisfynden. Älskar att du skriver mer om feminism.

Svar: Hej Sara. Fy vad fin presentation! Tack tack tack för fin läsning och kram till dig :)
.

Den 2013-06-04 klockan 21:25:14
Elinor skriver:

Jag vill jättegärna vinna en menskopp! Min pojkvän har tjatat på mig att han tycker att jag borde skaffa en eftersom att jag envisas med att trycka upp toalettpapper i murran istället för att använda tamponger och bindor som jag tycker är äckliga. Värsta chansen alltså! Grattis till första tävlingen och puss för fin blogg!

Svar: Haha, åh nej inte papper!! Det kan la inte vara bra för slemhinnorna? Du måste ju bara ha en mensköpp! :) Kram till dig!
.

Den 2013-06-04 klockan 21:30:50
URL: http://elinorwarholm.blogg.se
Linnéa skriver:

Hej hej hej! Linnéa heter jag men kallas mest för nea eller pajan. 24 år och pluggar till medietekniker (ingenting härligt inom media går mig förbi så därför hittade jag dig!)

Jag bor i Malmö i med min sambo Herman..som är världens goaste katt! Kommer från landet från en liten liten liten byhåla som heter Ringamåla (alla vrålar ringamouuuula!!) Älskar djur, natur, små halvskruttna hus och svartvinbärs saft.

Men ska jag tala om det coolaste med mig så är det att jag har ett grönt och ett brunt öga. Gå gärna in och kolla min hemsida.. "tihi"

Svar: Hej Linnea! Tack tack tack för din fina presentation! Ringamåla låter småländskt...kan så vara fallet? I sånna fall kommer vi från samma trakter. Och ett grönt och ett brunt öga, shit albama, bästa personliga lilla anekdoten! Kram till dig
.

Den 2013-06-04 klockan 21:43:06
URL: http://linneasamuelsson.se
Anonym skriver:

Nära! I Blekinge! Men ringamåla ligger typ precis vid Smålandsgränsen! Jag gillar verkligen din blogg.. Blir alltid på bra humör av den :)

Den 2013-06-05 klockan 00:19:36
Ingeborg skriver:

Hej!
Bästa tävlingen jag varit med i! Kul att läsa vad de andra skriver också, hej alla!
Jag är 21 år och flyttade till Oslo för två år sedan för att studera konst. Hittills går det bra, jag är snart inne på sista dagen på antagningsproverna på konsthögskolan och borde verkligen inte sitta och läsa blogg mitt i natten. Kul att veta om mig är att jag stickar mycket när jag är stressad, så under ansökningstiden här har jag stickat två tröjor och håller på med en halsduk nu. Ihärdig feminist, pysslare och konstutövare! Min favoritblomma är vitsippa för att den är så lätt att bryta av stjälken på när man delar den! Och så blir jag förkyld när jag har mens. Typ varje gång.Min favoritfärg är alla nyanser av grön utom "huvudnyansen" som är den man brukar tänka på när någon säger grön.
I dag berättade jag för den kommande norska konstelitens lärare och jury att jag nästan bara läser barnböcker och att min favoritbok är Harry Potter... Jepp! Sånt kan man säga :) Jag gillar platta saker.

Svar: Hej! Haha, älskar din sista mening. Att du gillar platta saker. (!) Så fint! Kram på dig och tack för dina fina ord!
.

Den 2013-06-05 klockan 03:46:55
URL: http://ipaulsrud.blogg.no
Anna skriver:

Jag heter Anna och jag bor i Amsterdam. Började följa din blogg efter AA-inläggen. Jag läser vanligtvis medicin i Sverige men har nyligen fått två barn (13 månader emellan) och är därför på föräldraledighet. Känner en viss frustration över jämställdhetssituationen i det här landet; en bristande barnomsorg är en stor kvinnofälla. Jag har inte haft mens på två år på grund av graviditeter och amningar och våndas lite inför dess återkomst. Har tänkt på menskoppen förut men aldrig provat.

Svar: Med en menskopp kommer ju återkomsten bli en saga. Hehe. (inte ens denna lilla tingest kan kanske rädda mensmonstret...) Tack för din presentation och för att du läser. Kram
.

Den 2013-06-05 klockan 09:16:01
Sofia skriver:

Hej! Vilken superbra första tävling! Jag använder redan menskopp och är helt frälst så om jag vann skulle jag ge bort den till en vän, sprida menskoppen i världen liksom =)

Bor och jobbar i Norrköping. Tränar, läser, virkar, letar efter en liten stuga att bo i där jag kan odla morötter och filosofera. Hittade också hit genom AA-inlägget, tappade bort dig ett tag men nu är jag här för att stanna!

Svar: Ja, stanna för sjuttsingen! :) Tack för din fina presentation och kram
.

Den 2013-06-05 klockan 09:23:43
HildeSol skriver:

*hilser pent*

Bibliotekar by dag, kulturkjerring (kulturtant sier man vel på svensk?) ny night. Oslo-jente, elsker syriner, vannmelon og mumintrollet, kjører mye tog. Har fylt 29 mer enn én gang...

Fant bloggen din etter å ha lest innlegget om att raka eller inte raka, som jeg fant via twitter (tror jeg...), og ble fordi man trenger daglige påfyll av vintage of feminisme ;)

Svar: Hej! Åh, kulturtanter i mitt hjärta! Kram och tack för din presentation!
.

Den 2013-06-05 klockan 09:42:45
URL: http://hildesol.blogspot.com
Elvira skriver:

Ja jag heter ju då Elvira och bor i Umeå. Jag hatar allt med Umeå under vinterhalvåret men under sommaren är det bästa staden i världen. Jag är isbjörnsfadder, bokmal och popflicka. Dricker kaffet svart och äter nästan bara vegetariskt. Älskar temafester. Jag gillar inte lakrits men jag har en helsvart hund som brukar skälla i sömnen. Jag har en katt också men han ser mig mer som en tuggleksak än en kompis så vi kommer inte riktigt överens. Jag har alltid sovit på vänster sida men nu har jag vaccinerat den armen så plötsligt kan jag inte sova på den eftersom den är jätteöm. Alltså måste jag sova på rygg eller på höger sida och det är ju helt frikkin' omöjligt. Världens största i-landsproblem.

Gillar din blogg förövrigt men det har jag redan skrivit i en tidigare kommentar. Kram. :)

Svar: Hej! Jag känner igen dig ja! :) tack för din fina presentation och kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 09:52:46
URL: http://stjarnfall.blogg.se
Tova skriver:

http://m jag förstår det här med menskopp rätt så kan den alltså sitta i ganska många timmar eller? Känner att det skulle vara en fördel eftersom jag fortfarande, trots att jag haft mens sedan 1999 , ofta tex går på toa och tar ut tex en tampong...tänker inte på att sätta in en ny (?) och sen typ på tunnelbanan känner hur det börjar rinna till.
Och även: tror alltid att jag har nån kvarglömd tampong som typ vandrar upp och fastnar nånstans... *jätterädd för det*
Men alltså, inbillar mej att menskopp skulle underlätta mitt liv.
Har också länge varit sugen på att köpa en men blir snål av nån anledning (inte som att bindor/tamponger är gratis direkt)
Tycker ändå att detta blev en bra och framförallt mensig motivering.
Tack o hej!!!

Svar: En bra mensig motivering! Jag är också väldigt glömsk och disträ när det gäller tamponger osv. Vilket resulterat i en massa jobbiga situationer och förstörda trosor. Menskoppen är perfekt för detta! Verkligen. Tack för din kommentar och kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 10:00:28
Elin skriver:

Hej! Jag hamnade på din blogg genom AA-debatten som många andra och blev helt fast. Vilken underbar blogg du har och vilken underbar människa du verkar vara. Dig skulle jag vilja ha som kompis. Nu till MIG: Jag heter Elin, jag är 22 år och kommer ifrån Östersund. Jag pluggade på handelsprogrammet under gymnasiet och efter det flyttade jag först till Stockholm för att jobba på dagis i ett och ett halvt år och sen flyttade jag till min pojkvän i Göteborg där jag blev på smällen samma dag som vi flyttade in väskorna i lägenheten. Nio lååånga och JOBBIGA månader senare föddes världens bästa Freja efter en lååååång och jobbig förlossning. När hon var tre månader flyttade vi hem till min barndomsstad så nu är jag Östersundare igen! Nu är min bebis åtta månader och jag börjar söka jobb, vilket känns jobbigt men otroligt kul! Längtar så mycket efter att få komma ut i arbetslivet igen (alltså det är sant! Man skulle kunna tro att jag är ironisk...). Jag älskar saker som prasslar och HATAR salladshuvuden och spindlar, ingenting ger mig så mycket rysningar som just dessa vedervärdiga ting. Musik är livsviktigt för mig, precis som mat och snus. Just nu sitter jag på toaletten och skriver det här för det är ungefär det enda stället jag kan få lugn och ro på nu för tiden! Ha det fantastiskt! Kramar

Svar: Åh, vilken underbar presentation! Och det där med salladshuvven, intressant! :) Tack för dina fina ord och för din kommentar! Kram
.

Den 2013-06-05 klockan 10:35:41
URL: http://elikar.blogg.se
Hanabanana skriver:

Hej!
Jag heter Hanna och jag är 23 år gammal. Jag pluggar till socionomtant i Östersund men bor egentligen i en liten stad som heter Laholm. Jag älskar apelsinjuice och feminism. Mitt hår är under utväxt och jag har ingen aning om vad det är för färg, råttfärgad kanske? Mitt favoritband är Queen och om det hade gått hade jag sett till att vara född på 50-talet, 1955 låter bra, så att jag hade kunnat se dem live! Jag ogillar när människor inte kommer i tid och blir arg när jag tappar min telefon i marken. Jag blir glad av kramar och mina fina vänner. Jag började följa dig efter AA-inläggen och jag är fast eftersom du har en fantastisk blogg. Jag är kär men har inte vågat säga något till honom än. Vi ska ses nu i sommar för han bor nära Laholm. I år ska jag åka på festival för första gången i mitt liv och jag är överlycklig. Dock kommer jag att ha mens då... Vilken tajming!

Ha det underbart! Massor av kramar från Hanna!


Svar: Åh, vad fin presentation. Tack! Massor av kramar till dig!
.

Den 2013-06-05 klockan 11:20:46
Ragnhild skriver:

Heihei! Jeg er en norsk tjej som ca bare leser svenske blogger fordi det kryr av tøffe, morsomme, feministiske, smarte, awesome, stilige svenske bloggere, og fordi jeg elsker det svenske språket. Og DU er min nyeste blogg-crush, du er så herlig! Jeg har presis gått fra å være student i Skottland til å være arbeidssøkende i Norge og dessuten samboer med kjæresten i en ukjent by. Alt er nytt og skummelt men likevel PEPP! Saker jeg har lyst til å begynne med: Yoga, lage saus fra bunnen, bruke menskopp. Kram!

Svar: Fan vilket fint namn du har! Verkligen. Och tack för din fina presentation. Massor av kramar till dig!
.

Den 2013-06-05 klockan 11:31:48
Kirke skriver:

hej!

jag heter Kirke, ett namn jag tagit själv från den grekiska mytologin, odysseus träffar en häxa som heter Kirke som förvandlar män till svin. det betyder även kyrka på norska, men jag tog namnet bara för att det lät starkt och fint. jag är 28 år och har lättare aspergers syndrom. jag håller på att höja mina betyg så att jag kan komma in på socionomprogrammet, vill jobba med att hjälpa människor, gärna andra med osynliga handikapp. jag läser en massa fantasy, har skostorlek 38 men använder 39or. min favoritfärg är gul, jag älskar att spela Zelda och min snart treåriga brorsdotter är det finaste som finns. halkade in på din blogg när jag läste om dig på aftobladet, det är första gången jag verkligen kan känna igen mig i en bloggare. jag älskar vintage,(klär mig bara i klänningar dock) och jag älskar feminism!
hoppas att du väljer mig, och att du får en lika fin dag som jag! (ska åka på shoppingresa med min mamma och köpa muminmuggar) kram!

Svar: Hej! Vilket väldigt väldigt vackert namn. Har inte hört det tidigare. Och tack för din presentation. Jag lottar ju ut sex vinnare men vi får hoppas att du vinner då! Kram till dig
.

Den 2013-06-05 klockan 12:32:32
Jennifer skriver:

Ja!! En menskoppstävling, fantastiskt ju! Jag och min vän pratade om menskoppar senast igår, är så himla nyfiken på att testa så jag måste ju lämna en liten kommentar!

Jag heter Jennifer och är stolt feminist och nykterist. Jag bor i Edinburgh bland berg och Harry Potter-torn, där pluggar jag psykologi och trivs som aldrig förr. Det känns lite som att hitta hem, fast på andra sidan Nordsjön. Jag har mina rötter i Smålands djupa skogar i en liten by som heter Piggaboda, men ingen vet någonsin vad den ligger så jag säger alltid att jag bor utanför Alvesta. Här ska jag tillbringa sommaren bland katter och kor och böcker. När jag blir stor vill jag forska om hjärnan och ha ett helt zoo bestående av hundar med skrynkliga ansikten.

Svar: Åh, jag härstammar också från smålands mörka skogar. Ingen mindre stans än Växjö. :) Tack för din fina presentation!
.

Den 2013-06-05 klockan 15:06:36
URL: http://jenniferstroud.blogg.se/
amanda skriver:

Jag har länge tänkt att köpa mig en såndäran kopp men det har inte blivit av, då vore det ju fantastiskt behändigt att vinna en!
Igår hade jag gruppopponering på c-uppsatsen, den handlar om Stephen King och feminism och genus. Så idag är min hjärna och kropp som överkokta snabbmakaroner. Ikväll ska jag säga hej då till två av de bästa vänner som jag har, skolan är slut och det är dags att åka hem till sitt. Vi ska se Jurassic Park i 3D. Ett värdigt avslut på dessa tre år.

Svar: Haha, verkligen ett värdigt avslut! Vad fint! Kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 17:09:53
URL: http://almostteatime.blogg.se
Jenny skriver:

Hej!
Jag hittade hit tack vare AA inlägget som delades av Lady Dahmer på facebook, tror det var hon iaf. Jag jobbar på museum och pluggar Genusvetenskap som blir min specialisering i min lärarutbildning. jag har en hund som är alldeles för stor men snäll, jag tycker om symmetri, är besatt av nagellack och pelargoner, bor i ett hus på landet,har för många gråa hår för att vara 31. Jag vill gärna prova menskopp men det finns inte på apoteken här ikring och jag törs inte fråga pga fegis. Jag gillar din blogg som tusan!

Svar: Åh, genus och museum. Underbart! Tack och kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 18:06:47
Madeleine skriver:

Hej Emelie!
Jag är en 24 årig förtidstant som flyttade från kalla Norrbotten till Uppsala för nästan två år sedan. Här studerar jag till gymnasielärare i svenska och religion.
Jag kommer ihåg att jag aktivt försökte hitta fina bloggar från Uppsala, men blev besviken då ingenting föll mig i smaken. Minns inte hur det gick till, men jag hittade till din blogg och kände ”Yes! Hon är ju exakt vad jag letar efter.” Detta var nog nästan 1½ år sedan. Sedan dess har jag följt dig och avundats dina fina loppisfynd.
Ja, nu tog fantasin slut. Men så får det vara.

Stora kramar
Madeleine

Svar: Hej! vad roligt att du tittat in på min blogg ett tag! Och fint att vi delar stad. Uppsala är ju så jävla fantastiskt. Kram till dig!
.

Den 2013-06-05 klockan 18:23:41
Rebecka skriver:

Hej hå :):):):)
Jag hittade hit genom någon (minns ej vilken) feministblogg efter duvetvilket inlägg och kommer absolut fortsätta läsa! Speciellt väntar jag på fler uppdateringar om stugan. Jag är nämligen lite besatt av gamla stugor och hopppashoppashoppas att jag inom några år ska kunna spara ihop till en. Där ska jag mysa och leva lycklig i alla mina dar hehe.
Puss
ps. min älskade mensköpp är bortsprungen och jag vill ha en nyyy!!

Svar: Hej och HÅ! Åh vad röligt. Jag lööövar mer stuginlägg. En hel kaskad faktiskt! kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 19:06:48
Uppsalasfinest skriver:

Jag blev lixom himla stolt när jag fattade att en så klok människa faktiskt bor i Uppis! Staden jag förälskade mig i på en sekund, eller kanske var det i killen som bodde i Uppsala? För mig går det hand i hand. Och i mitt förälskelsemoln av killen, staden och vännerna, började jag skriva på en ny blogg. Om dem, allihop!
Och menskoppen då?! Egentligen borde jag kanske inte vara med i tävlingen. Jag är gravid, ingen mens på några månader till. Meeeeen. Gissar starkt att den kommer tillbaka nångång och då kommer jag ha så dåligt samvete över att jag antagligen inte använt miljövänliga tygblöjor till bebisen, att det skulle mildra mitt samvete att iaf sluta med mensskyddskonsumtionen!

Svar: Åh, ja, sannerligen. Uppis i våra hjärtan. En så underbar stad som jag totalförälskat mig i. Och klart du ska ha en mensköpp, mensen kommer ju tillbaka! :) Kram till dig och tack!
.

Den 2013-06-05 klockan 20:41:53
URL: http://uppsalasfinest.com
Jessica skriver:

Hej!

Jessica heter jag och jag trillade in på din blogg för ett tag sedan av en slump och nu har jag totalt fastnat! Tycker du verkar vara en grym tjej som jag säkerligen kommer läsa mer utav!

Att jag vill vara med i tävlingen om menskoppen är för att jag länge funderat på att skaffa en men aldrig riktigt fått tummen ur så att säga. :)

Svar: Åh ja, fastna kvar! (kan man säga så? haha) Kram till dig!
.

Den 2013-06-05 klockan 21:46:30
Emelie skriver:

Hej Emelie! Sjukt fina namn vi har du! Jag är 22 år och bor i Sveriges jerusalem Jönköping. Jag är egentligen för cool för att testa menskopp, men spricker samtidigt av nyfikenhet över denna uppfinning. Jag älskar att kunna ligga kvar i sängen medan pojkvännen tvingas gå upp (mohaha) och läääääängtar efter ovan nämnda loppisroadtrip med min fina vän Katrine. Baj baj!

Svar: Fantastiskt vilka namn vi har! Och förlåt, men INGEN är för cool för en menskopp. hehe. :) Kram!
.

Den 2013-06-05 klockan 23:15:29
URL: http://makrills.blogg.se
Anna J skriver:

Hej! Jag hamnade på din fina och braiga blogg då när du reagerade mot AA-reklamen och sen dess har jag kollat in din blogg varje dag och blir glad varje gång över hur härlig och klok du verkar vara. Särskilt förtjust har jag blivit i dina torparinlägg. Det är min största dröm att ha ett eget litet torp som man kan bara få vara i och må gott men iom erat torparliv så kan jag få extra bränsle till mina dagdrömmar.
Jag är 41 år, bor i Värmland och jobbar på en särskola. När jag är ledig så vandrar jag gärna i skogen, ligger i soffan och läser böcker, samt bakar mjuka kakor så fort jag får tillfälle. Nu är min absoluta favorittid på året för då kan jag plocka in en massa syrenkvistar som doftar så härligt. Ja, det var lite om mig det. Nu ska jag iväg till min syster och bli bjuden på grillad lax. Ha det gott!

Svar: Vad mysigt det låter. Och ja, det skulle vara underbart att ÄGA ett eget torp. Jag hyr ju bara ett. Fast det är nog första steget tänker jag! :) Jag är också galen i syrener och igår gav jag mig ut i morgonrocken klockan halv tolv pp kvällen med saxen i högsta hugg och norpade en massa från buskarna nere på bostadsföreningens tomt. Jag tänker att det måste man väl få. jag menar. Snart är de överblommade och det finns ju så många... hehe. kram till dig!
.

Den 2013-06-06 klockan 12:38:43
Cecilia skriver:

Jag heter Cecilia, 20 år, student i Lund, pojkvän i Göteborg och galet sugen på att införskaffa en menskopp men tar mig aldrig för att faktiskt köpa en. Så vore ju trevligt om man bara kunde få en sådär! :)

Svar: Ja, mensköpp är bra grejs! Lycka till i tävlingen och kram!
.

Den 2013-06-06 klockan 12:41:04
Sara skriver:

Hej!
Jag heter Sara och sist jag kommenterade så pratade du och jag om schersminblommor (snart blommar de igen, jag har en buske precis utanför min balkong, längtar). Bästa sommardoften! Jag är en riktig nörd på många olika saker: växter och floristik, fantasyböcker, bläckfiskar, nagellack och glass till exempel.
kramar
Sara

Svar: Åh det minns jag! vet du vad att jag tänkte på dessa blommor igår faktiskt. Vi har en stor buske vid mitt jobb och jag tänkte att just ja, förra året plockade jag med mig hem flera gånger i veckan och ställde i mitt kök. Vad hette de nu igen? tänkte jag och så kom jag på att jag ju diskuterat detta med en läsare. Men kom inte på vad de hette. SHERSMINBLOMMOR vare! tack fina du och kram till dig!
.

Den 2013-06-06 klockan 12:49:29
Frökenfilantrop || Your cup of tea skriver:

Hej jag heter Johanna men om du frågar min mamma så heter jag bebban, det är mitt nickname! Jag är en sådan där människa med känslorna utanpå, stark och skör på samma gång. Allra helst sitter jag en hel dag på min soliga balkong och skriver om allt det där som brinner inuti, eller så tar jag min fina man under armen och går en promenad, det gillar jag också! Det jag inte gillar är orättvisor och onyanserat tänkande. Jag gråter när jag tänker på människor med alldeles för lite pengar. Och gråter ännu mer när jag tänker på dem som har men inte förstår att dela med sig.
Jag blev feminist på högstadiet men kallade mig inte för det( jag visste inte att ordet fanns ens) men jag visste att det var fel det gjorde den där kvällen när han slog mig i ansiktet och sa åt mig att bara hålla käften.. Sen skrattade han och sa att han bara skämtade. Det är fel och jag blev feminist för plötsligt brann det i mig! Jag är glad att cyberspace plötsligt fylls av kloka feminist bloggar, en sådan som din! Tack :-)

Svar: Åh, vad fint. Och jag, det brinner i mig med. Hela tiden. Ibland tror jag att jag ska explodera... tack för dina fina kommentar! Kram
.

Den 2013-06-06 klockan 13:09:56
URL: http://www.frokenfilantrop.se
Johanna skriver:

Ja, nä, vad ska man säga. Johanna heter ju jag och kommer inte ha mens på jättelänge. Vincents syskon kommer först i november. Han är två och ett halvt men pratar bättre än en gymnasist. Särskilt idag för då sa han att han tyckte att pappa skulle plocka undan lite i vardagsrummet.

Jag jobbar som nån sorts utbildningssamordnare slash lärare slash admin på komvux, har hand om svenskutbildningar för utlandsfödda. Det är världens bästa jobb.

När jag bodde i Skåne blev jag ihop med en man som misshandlade mig i två år. Så dit flyttar jag inte igen.

Nu kämpar jag för kvinnors rätt och mot rasism. Men det blir ingen Miss Sweden-titel för mig ändå. Jag har ju storlek 40.

Kul blogg. Hittade den när du roade dig med AA. Det var skoj. Keep it up. Du påminner mig om Tigger. Kanske för att du hoppar på var och varannan bild.
Take care, Johanna out.

Svar: Åh vad fint! Tack för din presentation. Och fan vad jag också kämpar för kvinnors rätt och mot rasism. Kram!
.

Den 2013-06-06 klockan 14:03:52
Ida skriver:

Här ligger man på sofflocket, alldeles trött efter en termins intensivt skrivande på sin masteruppsats som äntligen är färdig, opponerad och betygsatt. Känner mig glad men tom. Glad för alla kvinnor som har berättat för mig om klimakteriet, som är fältet där jag har undersökt kropp, berättande och normalitet. Glad för att jag nu, efter allt arbete och vånda, faktiskt känner mig nöjd med den. Tom för att, ja, vad i hela friden ska man göra nu då? I övrigt tittar jag på Spung, läser böcker och klappar gärna hundar så fort jag får chansen.

En menskopp skulle bli en fin avslutning på min termin som mestadels har handlat om menstruationens slut och den nya tidens början.

Svar: Åh, vad fin presentation. Och grattis till masteruppsatsen! Hurra! kram till dig!
.

Den 2013-06-06 klockan 15:52:19
Julia skriver:

Jag vill vinna! Jag gillar att vinna saker, men gör det inte så ofta... Men det gör inget... Högsta vinsterna i livet har jag redan, världens finaste man och framförallt världens finaste son... Jag gillar vattenmelon, att pyssla och glass- fast jag får laktosont i magen av det... Ogillar många saker, tex när man kör bil på en smal väg, och man stannar till vid vägkanten för att släppa fram en mötande bil, och den mötande bilen inte tackar, fast att man varit snäll mot den bilen och stått där i nästan diket och väntat... Jag har helt enkelt ett <väldigt härligt liv, som inte har värre problem än mötande bilar, myggor och andra orättvisor... Gillar din blogg, men gillar INTE bakgrunden i denna rutan där jag skriver min kommentar. Snygg visserligen, men svårt att se vad man skriver. Glasögon nästa? ;)

Svar: HAHAHAH! Det är jättemånga som kommenterat denna ruta och den ska bort. Jag lovar. Har en ny design på ingång. Tack för din fina presentation och kram!
.

Den 2013-06-06 klockan 17:57:46
Rebecca skriver:

Hej! En tvättäkta mensköpp är ju nåt jag länge fantiserat lite om att införskaffa, om inte annat för att tampongpaketen är så fula där de står i badrumsskåpet och när man letar efter ett läppstift i handväskan så nog fasen är det en liten tampong som ligger där och lurar. Fast om det är tampongen du letar efter, då kan du vara helt säker på att den flytt sin kos och det istället är läppstiftet du får tag i!
Så en mensköpp som man har med sig i ur och skur, det vore fint det!

Svar: Gjorde EXAKT samma grej med tampong och läppstift som du! (Gör det fortfarande då jag inte lagt ur mina tamponger trots mensköpp hehe) kram till dig!
.

Den 2013-06-06 klockan 18:46:03
URL: http://blog.rebelform.se
Sofia skriver:

Noooo, tänk att jag missade denna deadline med några ynka timmar, rackarns bananer. Jag är precis hemkommen från några månader i Afrika och såg nu, lite för sent, att du lottar ut en menskopp som jag varit sååååå sugen på att införskaffa mig kanske lite för länge för att rättfärdiga att köpet inte blivit av. Men schysst tävling, bra pris, och berätta, är menskopp så bra som jag vill tro?

Svar: Meeeh! Spillerille! You're in såklart! Tack för ditt deltagande och kram!
.

Den 2013-06-06 klockan 23:04:56
Maria skriver:

Även om jag totalt missade min chans att vinna en menskopp (som förövrigt verkar kalasbra) så vill jag presentera mig ändå. Det verkar ju trots allt lite artigt.
Maria heter jag, bor i en stor sutterängkåk från 70talet ute på landet tillsammans med min man, våra katter och min hund. Ja, det är _min_ hund eftersom det var villkoret för att jag skulle få skaffa en jycke - att han inte skulle ha som helst ansvar eller skyldigheter mot hunden den skulle vara helt mitt ansvar. Hunden är en staffordsire bullterrier vid namn Jan-Ove och om jag skulle vara tvungen att välja mellam min man och min hund så vet jag helt ärligt inte vem jag skulle välja.
Jag har sedan vi flyttade till landet för två-tre år sedan utvecklat en förkärlek för trädgårdsskötsel, antingen har det något att göra med min tilltagande ålder (fyller snart 30) eller så beror det på vår stora och förut ganska försummade tomt. På vardagarna reser jag till hufvudstaden och jobbar på ett bygge, en av de mest konservativa och mansdominerade arbetsplatserna som jag känner till. Här trivs jag utmärkt och försöker så gott jag kan att peta hål på de största könsflosklerna samt gör mig inpopulär när jag påpekar att vill man inte vara föräldraledig så ska man kliva av i tid.
För lite allmänt onödigt vetande kan jag informera om att det inte finns varselkläder som är anpassade efter gravida.
/Maria

Svar: Fan vad fint att du presenterade dig ändå. Trots tävlingens slut. Väldigt fint. Tack! :)
.

Den 2013-06-10 klockan 09:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0