Retro Stockholm.

 
I onsdags var jag på bokrelease för boken Retro Stockholm som skrivits av den mycket trevlige mannen Fredrik Kullberg. I boken återupptäcker han Retro-Stockholm och de pärlor som har stått emot moderniseringens förödande rivningskavalkader och fortfarande finns att besöka i huvudstaden. Som att stiga in i en tidsmaskin alltså. Och tänk att man kan göra det fortfarande? Det är ju på många sätt ganska fantastiskt. 
 
 
 
 
Med champagnen fortfarande skvalpande i magen och ja, nästan utsilande genom tänderna rusade jag ut till en bankautomat och tog ut pengar för att köpa hans bok. Och han skrev så fint en autograf off course. 
 
 
 
 
Och sedan började kameror smattra och jag och Karoline, som var mitt förträffliga sällskap under kvällen, visste inte riktigt vart vi skulle kolla. Jag kollade liksom PÅ Karolines händer. Eller något. Eller nja, på kameran som överlämnas kanske. 
 
 
 
 
Vart? Vart? Aaaah! Avundsjuk på Karolines avslappnade leende. Grrr. 
 
 
 
 
Här är bokens trailer som jag tycker att ni ska kolla in. Gört! 
 
 
 
Åh, tänk en retrovandring i sommarstockholm. Aaaaaaaah! 

Kommentarer
Elle skriver:

Hej! Jag läste ditt inlägg om skjortorna (via fb) häromdagen. Idag nämner man ditt namn i Tyskland. Tänkte att det kanske kunde intressera dig att din blogg uppmärksammats även i utlandet ;))

http://lifestyle.de.msn.com/style/schraege-werbekampagnen#image=4

Svar: Oj, vad häftigt! Bitte liksom. (hehe) tack för tipset! PUSS!
.

Den 2013-05-22 klockan 14:49:21
URL: http://inredning-utredning.blogspot.de
Maja & Ronja skriver:

Jättegullig blogg! Kika gärna in på våran och berätta vilken klänning du tycker är finast! kram

Den 2013-05-22 klockan 15:02:14
URL: http://vaarjedag.blogg.se
karoline skriver:

PÖSS

Den 2013-05-22 klockan 15:21:05
URL: http://www.karolinesvintage.se
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Finfina bilder! Åh vad jag har klickat på de där bloglovinknapparna. NU kom jag fram till din fina blogg. Den som väntar på något gott.

Den 2013-05-22 klockan 18:58:01
URL: http://madelein.se/
Isabella Forsman skriver:

Vinn babyliss senaste locktång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0