Vi kan kalla det en vintagefabrikskavalkad.

 
Ni har sett det förut. Vad pratar jag om? Jo, självklart Vintagefabriken. Butiken har florerat och bombaderat intranätet sedan den öppnade för en dryg månad sedan och ja, orkar ni se fler bilder? Om inte vill jag råda eder att INTE fortsätta läsa detta inlägg. Detta för att en kaskad av bilder från butiken kommer att läggas upp. Låt oss kalla det en vintagefabrikskavalkad. 
 
 
 
 
När jag hurtigt studsade in genom dörren till butiken så stod Linda och knapprade på sin dator. 
 
 
 
 
Jag förundrades till botten av mitt hjärta hur de kunde ha så färska blommor perfekt utsatta överallt. 
 
 
 
 
 
Blev lite småpilsk på denna fina fotölj. Men den var såld. 



 
Pinaler på koffert. 



 
Och klänningar. 



 
En klänning till. 



 
Och flera! Tyvärr så var de alla lite dyra för min arma plånka. Jag vill ju helst ut och hitta de billiga fynden men vill man lätt hitta en fin klänning i en sorterad butik så är Vintagefabriken superbra! 



 
Min favoritgrej med butiken var det fina Perstorpsbordet med bersåkoppar på. Och blombordet är i string är ju helt underbart. Jag har ju ett med vita detaljer. Löv it. 



 
Och så säljer de Swedish Hasbeens. Skulle kunna döda för ett par men också för dyrt för min arma plånka just nu. Ett bra budgetalternativ är Mohedatoffeln. Helt fantastiska! 



 
Bakom ett fång av tyger har de sitt frilanskontor och där kan man skymta Emma, flitigt pysslande. 
 
 
 
Ett väldigt trevlig besök! Jag var tvungen att handla deras bok också. Flera av mina favoritbloggers är ju med i den och ja, man är ju så nyfiken!

Kommentarer
VisaLiza skriver:

Otroligt härliga bilder. En butik som man helt klart vill besöka efter att ha sett dem. Kan bara säga att boken är värd varje krona. Har sällan blivit så inspirerad av en bok. Liza

Den 2013-05-23 klockan 20:20:40
URL: http://visaliza.blogspot.se/
Elena skriver:

Åh,vilka härliga biler! :)

Den 2013-05-23 klockan 20:22:57
URL: http://ellisono.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Det ser verkligen fantastiskt trevligt ut :-)
Jättefina saker. Jag är som du, jag gillar att fynda e billiga sakerna :-)

Den 2013-05-23 klockan 21:55:50
URL: http://madelein.se/
kerstin skriver:

Vi har ett par hasbeens i 39 inne på Ruth och raoul ;)

Svar: Åh! Vad roligt att du skrev! Och så synd att jag har 37... ni får höra av er om ni får in ett par 37:or. Förresten så har jag inte lagt till er i min loppisguide över Uppsala. Är det okej att jag kommer in någon dag och tar lite bilder och så? Kram från Emelie
.

Den 2013-05-24 klockan 10:24:18
Kerstin skriver:

Självklart får du det! Vi har öppet 12-18 vardagar och 11-15 på lördagar, och på måndagar har vi inlämning. Vi ses!

Svar: Vi ses! kram
.

Den 2013-05-24 klockan 14:17:12
Elin skriver:

åh ser ut som en riktigt härlig butik!:)

Den 2013-05-24 klockan 21:36:55
URL: http://bbaraaelin.blogg.se
ahmenduvet skriver:

Vilka fina bilder på en härlig butik! Synd att en bor så långt bort :(

Den 2013-05-25 klockan 10:16:29
URL: http://ahmenduvet.blogspot.se
Anna skriver:

Vet du vad den fantastiska vita spetsklänningen kostar? Och kanske vilken storlek? :)

Svar: Maila [email protected]! De låg runt 700-900 kronor har jag för mig :)
.

Den 2013-05-25 klockan 12:38:44
Jonna skriver:

Vilken mysig butik :)

Den 2013-05-26 klockan 18:39:16
URL: http://jonnasdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0