Equalizer!

 
Jag vill börja med att säga tack till alla som är inne här och läser trots att jag är dålig med uppdatering och mängd ord just nu. Men det står liksom still. Tiden. Jag. Alllt. Och man får väl låta det vara så ibland. Stilla. Lite mörkt. Tack i alla fall. 
 
När man själv stoppat kinderna i kudden och känner sig som en trasig glödlampa som aldrig lyser så är det så fantastiskt att andra är kreativa och grymma. Som Amber, Moa, Filippa, Alice, Alexandra och Elin till exempel. De har gått samman och skapat nätmagasinet Equalizer. En ny feministisk plattform på nätet om jämställdhet i musik- och mediebranschen. Här kan du läsa krönikor och reportage, kolla på videointervjuer och lyssna på musik. Deras mål är att tillsammans med andra hjälpas år att förändra musikjournalistiken. 
 
 
 
 
 
Jag säger bara hurra och tack och lycka till med allt! Fan vad fint att folk som er finns.
 
 
(Klicka på länken ovan eller på bilden för att komma till deras hemsida.)
 

Kommentarer
Ida Nielsen skriver:

Hurra för dig med Emelie! <3

Den 2013-09-18 klockan 18:22:57
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Johanna skriver:

Jag måste få berätta för du inspirerar så mycket. Jag läser till tandläkare och idag blev vi utplacerade på praktikplatser. Min nya handledare berättade att om de skulle välja mellan en tjej och kille med samma erfarenheter och kvalifikationer så skulle de välja killen för att utvecklingen går åt en majoritet av kvinnliga tandläkare. Om inte jag hade läst din blogg hade jag nog nickat och inte sagt något men nu blev jag så fy förbannad att jag ifrågasatte dem och jag kände mig stark och kommer säkert inte få jobb där sen men är så himla glad att jag tog fighten. Tack, tack snälla för att du är så bra och får mig att våga säga ifrån!

Svar: Fy vad fin du är. Tack för dina ord. Kram
.

Den 2013-09-18 klockan 18:45:53
Lina skriver:

Du kanske har läst detta, men fyfan så vidrigt, jag blir så upprörd. (trigger warning: rape)

http://thesocietypages.org/socimages/2013/09/17/from-the-mouths-of-rapists-the-lyrics-of-robin-thickes-blurred-lines-and-real-life-rape/

För övrigt tycker jag att du är jättebra och jag älskar allt du tipsar om. Kram på dig

Den 2013-09-19 klockan 14:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0