Reklamkoll!

 
 
 
 
Förra veckan susade jag ju med tåget till Stockholm och gick på ett trevligt och framför allt viktigt möte på Sveriges Kvinnolobby. Jag tänkte avslöja vad det där mötet handlade om!
 
De har inlett ett omfattande projekt om könsdiskriminerande reklam som heter Reklamkoll. Det syftar till att undersöka hur könsdiskriminerande reklam påverkar unga kvinnors hälsa och välmående. Med könsdiskriminerande reklam menas reklam som framställer kvinnor eller män stereotypiserande, nedvärderande eller som rena sexobjekt. De vill genom projektet "ge unga kvinnor verktyg att genomskåda de förväntningar som ställs på dem och utöva sin konsumentmakt." Detta kommer även resultera i ett kunskapsunderlag med information och strategier om hur man kan förhålla sig kritisk till reklam och agera mot den. Målet är att projektet ska leda till en ökad diskussion och kunskapshöjning om könsdiskriminerande reklam. 
 
 
Detta är en fråga jag verkligen brinner för och jag har fått den stora äran att vara med i deras expertgrupp tillsammans med bland annat Supersnippan och Genusfotografen. Så jäkla kul! Håll ögonen öppna här på bloggen men framförallt på deras hemsida för mer info! Ni kan redan nu läsa mer om projektet genom att klicka på bilden ovan.
 
 
 

Kommentarer
K skriver:

Inget illa menat mot dig nu... men på din instagram hade du lagt upp en bild på ett blåmärke du fått efter en provtagning. Jag jobbar själv med blodprovtagning hela dagarna och jag är rätt ny med det, men nu har jag jobbat 3 hela veckor med bara det. Vill bara påpeka att det inte är så himla lätt och felfritt alltid. Mycket skit får man ta från patienterna... jag förstår ju dem, klart man vill bli stucken felfritt av en van person. Men alla är ju nybörjare nån gång. Under instagrambilden stod lite negativa menande kommentarer om att det säkert var en vikarie som klantat sig. Jag vill inte veta hur många blåmärken jag orsakat från alla mina provtagningar, men man gör ju så gott man kan när man jobbar... du menade säkert inget illa om personen som stack, men jag vill bara lyfta fram att det lika gärna kunde varit en av dina läsare (jag tex) som stack dig.. jaja. kram till dig, din blogg är BÄST.

Svar: Oj, nej det var VERKLIGEN inte så jag menade. Det var inget ont om personen bakom sticket. Vad tråkigt att du kände så... Kram till dig!
.

Den 2013-09-15 klockan 16:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0