En blommig menskopp?

 
 
 
 
Jag har seriösa plans på ett blogg-namns-byte. En stor förändring att göra. Ajajaj svindlande tanke. Men jag känner att jag inte är så blommigt tekoppig nuförtiden. Mer blommigt menskoppig. I den blommiga menskoppen kan både min fäbless för loppis och tantsysselsättning möta min mer rabiata feministsida. Ni vet den där orakade, fradgatuggande manshatande sidan av varje sann feminist? Jag tänker att det blommiga i menskoppen är lite retro-kitsch-pincurls-koka-kaffe-och-dricka-på-fat-mysigt medan blodet inuti symboliserar det hysteriska patriarkatkrossande monster jag är egentligen är. Eller OCKSÅ är. (Hehe) 
 
 
 
Så vad tycker ni? Hiss eller diss? Flipp eller flopp? Bra eller anus? 
 

Kommentarer
Anonym skriver:

HIIIIISS ♡

Den 2014-01-06 klockan 23:01:58
Linnéa skriver:

Tycker det låter bra! ^^

Den 2014-01-06 klockan 23:09:03
URL: http://blomstrandefeminist.blogg.se/
Lisen skriver:

Hiss! Flipp! Bra! Tycker det var ett utmärkt namn!

Den 2014-01-06 klockan 23:25:48
URL: http://absolutlisen.se
fanny darling skriver:

åh, alltså egentligen är det ju ett helt perfekt bloggnamn för dig! men.. älskar verkligen just "en blommig tekopp" hehe. men som sagt, en blommig menskopp summerar ju bloggen på ett toppensätt.

Den 2014-01-06 klockan 23:46:50
URL: http://fannydarling.devote.se/
ingrid skriver:

JAAAAAA HURRA!

Den 2014-01-07 klockan 03:44:20
Sarah skriver:

Skrattade när jag läste det, älskar det! Vet inte om det kanske blir extra kul när man vet att det varit "tekopp" istället för "menskopp" först :)

Den 2014-01-07 klockan 09:19:15
URL: http://harnite.blogg.se
Mia Hansson skriver:

Tycker om bloggens namn. Ett ofarligt och fint bloggnamn, men som döljer ett lejon. Spännande för du är både och, vilket gör att man aldrig vet vad för inlägg som kommer att komma upp. Menskopp kan skrämma bort de mest försiktiga, vilka du måste få in på bloggen för att du ska kunna lära dem hur man ryter. Grrrr. Du har lärt mig en hel del och det var namnet som lockade in mig. Gillar dig och din blogg oavsett vad du väljer att heta.

Den 2014-01-07 klockan 11:30:31
URL: http://baralillaja.blogspot.com
Hanna skriver:

Kanske ta bort "en" i början då? Vet inte, låter mer catchy!

Den 2014-01-07 klockan 12:02:37
stina skriver:

tycker också blommig menskopp utan "en"! kuuuul

Den 2014-01-07 klockan 12:27:05
Lina skriver:

Kul! Kanske är roligare för oss som vet att det varit tekopp innan... Kanske ha en blommig tekopp men lite överstökat och sedan över ordet te, kan man ha ordet mens?

Den 2014-01-07 klockan 13:26:40
S skriver:

Hahah Jag tänkte på detta häromdagen när det blev menskoppstider och i allt elände letade jag mig in på din blogg för att få pepp. Fnissade lite för mig själv när jag höll på att skriva menskopp istället för tekopp i din adress och nu händer detta!!! :D fantastiskt!

Den 2014-01-07 klockan 14:18:50
Moa skriver:

Ååå JAAAAA snälla så humla roligt!!!

Den 2014-01-07 klockan 14:22:36
Bona Dea skriver:

Jaa!

Den 2014-01-07 klockan 16:27:12
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Sabina skriver:

Toppen, go for it!

Den 2014-01-07 klockan 20:16:01
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se
Karolina skriver:

JAJAJA! Precis rätt!! Go go go gurrrll!!!

Den 2014-01-08 klockan 15:02:40
Fia skriver:

Hahaha, JAAA!!! Det vore ju jätteroligt! :D

// Fia
www.fiasvintage.blogg.se

Den 2014-01-10 klockan 10:30:38
URL: http://www.fiasvintage.blogg.se
Fanny skriver:

Hurra för menskoppar!

Den 2014-01-13 klockan 17:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0