Svar på en kommentar.

 
 
 
Hej fina Julia! Hemskt tråkigt att du fick syn på detta när du kikade in på min blogg. Jag vill att detta ska vara en feministisk fristad. Hemskt gärna. Fri från reklam som får en att må dåligt (och suga in magen). Tycker att man får huvudet överhettat av sånt där tillräckligt mycket i sin vardag. Jag har totalt missat att en reklam som denna dykt upp och tack tack tack för att du påpekade. Jag har köpt en egen domän på blogg.se bland annat för att komma ifrån reklamen. Jag upptäckte dock för ett tag sedan att jag genom att ha en reklamremsa ovanför min header kan samla poäng som sedan kan användas till olika grejer. Jag ställde mig tveksam men upptäckte att reklamen som visades var helt okej. Lite konserter hit, några skor dit. Men tydligen så smög sig patriarkatet in även på min blogg i form av insugande underkläder. 
 
Jag har funderat på att ta bort denna funktion. Ännu mer efter att blogg.se påpekade att mitt tampong-örhängen-inlägg var kränkande/stötande (!) Nu gör jag det. Usch och fy! 
 
Tack för din kommentar och tack för att du läser. Ni är bäst, jag högaktar och värderar er otroligt högt. 
 
 
 
 

Kommentarer
Jennifer skriver:

Alltså, WHAT?! Hur i all världen var det inlägget stötande? Orkar inte.

Den 2014-03-24 klockan 21:24:43
URL: http://jenniferstroud.blogg.se/
fanny darling skriver:

håller med Jennifer - HUR?? det var jättecoolt och bra på alla sätt.

Den 2014-03-24 klockan 21:33:57
URL: http://fannydarling.devote.se
Louise skriver:

Fy så illa att de uppfattade det inlägget som stötande? Blir så less.

Den 2014-03-24 klockan 21:39:22
URL: http://andvari.blogg.se
Julia Rosen skriver:

Åh du är så bra! <3 Tack för att du svarade på min fråga, och tack att du inte tog illa vid. Klagade såklart inte på dig, utan på reklamen som dök upp. Du är så inspirerande!

Kram igen! <3

Den 2014-03-24 klockan 21:39:25
URL: http://youcouldcallitfiction.blogspot.com
Vickan skriver:

Haha, hade du klätt ut dig till typ "mordoffer" på halloween, med typ ett sminkat sår i ansiktet och trasiga, 'nedblodade' kläder, så tror jag inte att någon hade klagat på kränkande/stötande bilder. Intressant vad som anses stötande och inte i dagens samhälle.

Den 2014-03-25 klockan 01:41:35
URL: http://www.lifeandtimesofvictoria.webblogg.se
Vickan skriver:

Haha, hade du klätt ut dig till typ "mordoffer" på halloween, med typ ett sminkat sår i ansiktet och trasiga, 'nedblodade' kläder, så tror jag inte att någon hade klagat på kränkande/stötande bilder. Intressant vad som anses stötande och inte i dagens samhälle.

Den 2014-03-25 klockan 01:41:35
URL: http://www.lifeandtimesofvictoria.webblogg.se
Frida skriver:

Finner dom blodiga tamponger som stötande? Herregud...

så här skrev jag öppet om mens för allra första gången på min blogg..

"Men vet ni vad, mens renar oss kvinnor. Mens är rent. Mens är bra. Mens visar att kroppen mår bra, att ens egen kropp fungerar som den skall. Därför vill jag visa er denna fantastiska videoklipp som handlar just om mens, att människor ska bli mer klokare inom mens och att man ska uppmärksamma människor att mens är något bra och inte något äckligt. Favoritdelen i klippet när hon säger... "It's like Santa for your vagina." (klippet: https://www.youtube.com/watch?v=0XnzfRqkRxU)

Jag är så trött på att be skolsystern eller be vännerna om att få en binda väldigt tyst bara för att ingen ska göra mig. Jag är så trött på att gömma bindan under klänningen min eller promenera runt med en stor handväska bara för att inte bindan ska synas. Men nu räcker det, vi kvinnor ska ej skämmas längre över när vi har mens för mens är naturligt och alla kvinnor vi ser dagligen har mens eller har haft den eller ska snart få den! vart vi än går i världen så har kvinnor det och det är dags nu att vi börjar tala om mens som en helt vanlig sak för det är precis vad det är. Jag berättar för min pojkvän när jag får min mens för jag skäms inte och jag vill att han och alla andra killar ska se det som en naturlig grej. För tänk om det hade varit tvärtom, tänk om det var killar som hade fått mens medan tjejerna hade gått runt och levt livet i 12 månader utan smärta! undra hur världen skulle se ut då? Skulle vi anse killar vara äckliga bara för att det rinner blod ur deras penis eller skulle vi tänka, äh, killar är så söta ändå så lite blod gör inget. Vem vet. En sak jag önskar och det är att man kunde se mens som att det var något heligt än något äckligt.

Den 2014-03-25 klockan 07:32:28
Moa skriver:

Vill man bli av med reklam så har de flesta webbläsare ad block applikationer som blockar all reklam. Det är jättepraktiskt för alla men särskilt bra för oss som mår dåligt av all bantningsreklam som dyker upp lite överallt på nätet :)

Den 2014-03-25 klockan 13:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0