Allt är en konstruktion.

 
"Ey lyssna
Vi måste bestämma oss nu 
Vi ska visa vart skåpet ska stå
Hur vi än försöker kategorisera, gruppera och ordna faller vi ändå utanför ramarna
Vem spände dom här ramarna? Det finns inga ramar
Allt är en konstruktion
Och patriarkatet måste störtas
Det enda äkta vi har är våra drömmar
 
15 miljoner människor i världen heter Mohamed men vems namn vill dom se på cv:t? Jag vet
Dom säger åk hem till dom som inte har något hem
Dom som sliter ut sina knän på våra gator
Ingen åker på semester till Sverige i december
Inte för våra smutsiga växelpengar

Judith Butler sa "kön är en imitation utan original"
Kön är en imitation utan original
Ingen växer upp blå eller rosa
Ingen växer upp under- eller överordnad 
2 % av alla barn som föds i år kommer va omöjliga att identifiera som X eller Y
Och dom skrattar fortfarande åt "hen"

Det finns inga identiteter 
Allt är en konstruktion
Jag står över jantelagen
Nej vi står över jantelagen
Jag är ett statement 

När Du Ser Mig • Se Dig"
 
 
 
 
(Silvana Imam - I min zon) 
 
 
 

Kommentarer
Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM skriver:

mmmmmmm <3

Den 2015-01-23 klockan 19:12:00
URL: http://sisterdisco.blogg.se
Fredrika skriver:

De här raderna har snurrat runt runt i min hjärna en vecka nu, så mycket POWER!

Den 2015-01-24 klockan 21:31:44
Bröllopsklänning skriver:

Ser härligt ut! Sitter här och funderar på att köpa en lägenhet med möjlighet till framtida vindsuppbyggnad och kom att tänka på dig – var det värt det? =)

Den 2015-02-22 klockan 20:21:26
URL: http://www.balklanningar.co/brollopskl-nningar_c59.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0