En sakletareskapad med gott slut.

 
Ärade läsare. Först: Fan vad jag älskar er och era kommentarer. Varje kommentar är som en Amors pil som susar genom luften och träffar mig i bröstet. All min kärlek till er. NU ska ni få följa med på en skattjakt i törpet. I söndags hittade jag nämligen en massa vrår att utforska och för att göra detta åkte såklart torpatöfflorna på. 
 
 
 
 
Mina sakletande ögon hade nämligen spanat reda på dasset med tillhörande förråd. Jag spatserade dit. Något stapplande då jag ju hade andra gradens skavsår på mina stackars fötter. 



 
Endast en spade stod mellan mig och mitt mål. Ett lagom hinder alltså. 




 
Bort spade bort. 




 
Och tadaaa! Jag borrade mig in bland allt bråte och kom ut med...



 
Yes, yes, yes! Två kockumsspannar i perfekt skick. Mitt sakletarinanmäte hotade med att flyga upp genom min strupe. 



 
Inte nog med det. Jag hittade även en kockumsbalja plus några fantastiskt fina gamla mosaikplattor med blommotiv. 
 
 
 
 
Sjutton vad fantastiskt. 
 
 
 
 
Baljan kommer bli perfekt att använda som handfat för tvätt av kroppsdelar och fejs i sommar. Den står nu och vilar sig i köket tills nästa gång vi kommer. 
 
 
 
Denna sakletareskapad slutade alltså gott. Snart ska ni få se vad jag gjorde med mosaikplattorna och framför allt hur den första målningen gick! 
 
 
 
 
Allt om törpalivet går att läsa om i kategorin med samma namn. Här. 

Kommentarer
Linnéa skriver:

åååh alltså jag vill också ha ett torp!! så MYSIGT!!!!!!

Den 2013-05-29 klockan 14:28:52
URL: http://linneasamuelsson.se
tess skriver:

åh vad mysiga bilder :)

Den 2013-05-29 klockan 16:17:10
URL: http://www.nattstad.se/Pregzilla
ahmenduvet skriver:

Tack själv för en underbar blogg!

Den 2013-05-29 klockan 17:02:51
URL: http://ahmenduvet.blogspot.se
En stark liten mamma skriver:

Fiiiiiina saker! Och finfint torp :-)

Den 2013-05-29 klockan 19:38:01
URL: http://www.enstarklitenmamma%40blogg.se
Eräk skriver:

Åh du är så hjumlans underbar, vad du är gör, sluta aldrig vara du!!!!!!

Svar: Vad fin du är! Tack!
.

Den 2013-05-29 klockan 21:40:54
URL: http://haringenblogg.se
Amanda skriver:

Åh så fina mosaikplattor, det började ju klia i fingrarna med kreativitet när man såg dem :)

Den 2013-05-30 klockan 22:16:15
URL: http://footprint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0