Sammanfattning av mediebrus.

När man sedan blir en gammal skraltig tantaluring. Ja, då finns det ju en risk att man blir senil. Då kommer jag kanske inte att komma ihåg mina gå glansdagar då jag lade näsan i blöt och mitt nylle hamnade i Aftonbladet. Hua! 
 
Här kommer alltså en liten resumé, sammanfattning, ja exposé om ni så vill, om hur jäkla uppblåst och stormande det blev om mitt inlägg om en rutig flanellskjorta. 
 
 
 
Aftonbladet snappade ju snabbt upp att det var någon B-kändis på bilderna. Ojoj, tänt var det här! Jag tycker det var otroligt sorgligt att Aftonbladet valde att posta det på det sättet. Att sätta fokus på kvinnan som fotograferats istället för på företaget kan man ifrågasätta. Minst sagt. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sveriges radio skriver om det. Jag pratade i P3 nyheterna också men för att skona er från min arma röst så struntar vi i det. Okej, här då! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Buzzfeed. 
 
 
 
 
 
 
ByPm med Michaela Forni i spetsen gör en satir över reklamen där de låter en man figurera i samma position som kvinnor gör i aa:s reklamer. De ifrågasätter vad det väcker för reaktioner om en man poträtteras så här. Och den satiriska undertonen riktigt gnisslar i munnen. 
 
 
 
Tydligen tycker Blogg.se att man ska läsa min blogg och jag tackar och bockar! Tack!
 
 
 
AA excusar sig. Och jag misstänkte att de skulle ursäkta med att säga att det är konst. 


 
Den eminenta Elinor Ahlborn intervjuade mig för Nöjesguiden. Jag svarar otroligt coolt och hippt.
 
 
 
Jag älskar förresten Buzzfeeds "Wanna play som bottomless polo, boys?" Han bara: nej, tack jag står hellre här och agerar politiskt korrekt ansikte utåt för företaget. 
 
 
 
 
 
 
Nämen hallaaaaaaao! I Smålandsposten. 
 
 
 
 
En hel sida i Aftonbladets tryckta tidning. Hejja hejja! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till sist. Crazy bananas och shit alabama vad roligt det har varit. Och konstigt. Och TACK! TACK TACK TACK.

Kommentarer
B skriver:

Åh så bra du är!

Svar: Åh tack!
.

Den 2013-05-19 klockan 09:13:57
URL: http://www.beriz.blogg.se
Överlevnadsguiden skriver:

Det är väl det som brukar kallas ett scoop? :-) jag kan bara gratulera, dig till den välförtjänta uppmärksamheten, bloggvärlden till ännu ett bevis på hur viktigt det vi gör är och vilken genomslagskraft det har samt välrden i allmänhet till att AAs dumheter avslöjats.

Svar: Ja, visst ger de en optimistisk syn på framtiden och att man verkligen kan göra skillnad? Så fantastiskt!
.

Den 2013-05-19 klockan 09:21:03
URL: http://www.overlevnadsguiden.se
Jenny skriver:

Rosor till Dig! Bra att det skapas debatt om detta!!

Svar: Tack jenny!!
.

Den 2013-05-19 klockan 09:36:53
URL: http://nittonhundrasextiofyra.blogg.se
samovaren skriver:

wow. wow. wow.

Svar: Åh! Ser på din blogg att du också gillar te! :) Tummen upp!
.

Den 2013-05-19 klockan 11:34:18
URL: http://samovaren.wordpress.com
Maggie skriver:

Du är ju så jäkla bra!

Svar: Åh tack Maggie!
.

Den 2013-05-19 klockan 13:00:07
Elise skriver:

DU ÄR GRYM! Har jag alltid tyckt.. HEJA DIG!!

Svar: Aaaah Tack Elise! Jag blir så glad att en liten tår trycks fram ur ögonvrån!
.

Den 2013-05-19 klockan 13:05:03
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Fanny skriver:

Och hur sammanfattar vi det här? Jo:

HURRA för sociala medier och HURRA för dig! En debatt är skapad och människor har uppmärksammats - bättre kan det faktiskt knappast bli. SÅ bra!!

Svar: Åh tack Fanny! :) Och, ja dett ger en ju optimism för framtiden!
.

Den 2013-05-19 klockan 15:53:12
Isabella skriver:

Du är grym!Wow, vad bra du är! kram

Svar: Gud vad glad jag blir! Tack!
.

Den 2013-05-19 klockan 18:02:22
URL: http://isabeella.blogg.se
D skriver:

Tror du missade DNs ledare i fredags, kan möjligen ha varit på torsdagen, sida 7 har jag för mig.

Den 2013-05-19 klockan 18:35:31
D skriver:

Eller jag ser att du har med DN, men i tidningen nämner dem dig till skillnad från det som publicerades på nätet :)

Svar: Jaha! Det visste jag ej, detta ska googlas! :)
Tack!
.

Den 2013-05-19 klockan 18:41:23
Jennifer skriver:

SÅ BRA!! Älskar, älskar att det har spridits så mycket, så att fler kan få upp ögonen för problemet.

Svar: Visst är det bananas och roligt! Kram!
.

Den 2013-05-20 klockan 16:46:27
URL: http://jenniferstroud.blogg.se/
Lisa skriver:

Det här gör mig så himla glad! BÄST

Den 2013-05-23 klockan 23:16:31
URL: http://lisaborjegren.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0