En superhjälte i röd mantel.

 

 

 

 

Jag har världens finaste pappa. Min egen superhjälte. När än jag behöver det har han slängt den röda manteln över axlarna, sträckt armen ovanför huvudet och tagit ett språng ifrån marken. När jag var på språkresa i England och en trumpen busschaufför dumpade av mig ute i förorten, i mörkret, bland låga tegelhus och skällande hundar, var han där på en sekund. När ett vulkanutbrott försenade min hemflytt från London hjälpte han mig snabbt att boka om biljetten. När väggarna i min lägenhet prompt bestämde sig för att vägra bära mina nya hyllplan från IKEA så var han där med borren. När en arg fastighetsmäklare på cockney-engelska skällde och viftade med skyhöga räkningar för en vattenläcka jag inte orsakat så fixade han biffen.

 

Oavsett om jag nu lärt mig att lösa saker på egen hand. Utan att frenetiskt knappa in det välmemorerade mobilnumret på mobilen och snyfta fram mitt missmod. (Okej, det händer fortfarande ibland...) Så är han fortfarande min superhjälte. I röd mantel. Världens bästa pappa.


Kommentarer
Lisa skriver:

åh så himla fint!

Den 2011-11-16 klockan 21:10:33
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0