Jag dör jag-vill-bli-en-nils-karlsson-pyssling-döden.

Alltså satan i gatan, jävlar i havet, herren i himlen (och alla andra uttryck som finns)

vad fint detta är! Titta bara vad Stina har pysslat ihop. Ett fantastiskt litet retrodockskåp!

Du kan läsa om i det nya numret av Hus & Hem Retro eller på hennes blogg här!

 

 

 

 

Hej, kan jag få bli en pyssling och flytta in i ditt dockskåp?

 

 

 


 

Då skulle jag sitta i en av de senapsgula fåtöljerna, beskåda mina gula

tulpaner och ta en slurk kaffe. Kanske tända en eld i brasan.

 

 

 

 

 

Kolla in ryamattan!

 

 

 

 

 

Men åh kolla filmisarna.

 

 

 

 

 

 

Och de mintgröna luckorna i köket ser nästan ut som mina.

Och äpplena i skålen, maten i kylskåpet och kaffekokaren på spisen

får mig att undra om det verkligen är ett dockskåp eller ett riktigt hem?

(Och dammsugaren!)

 

 

 

 

 

Tillslut, toaletten. Jag dör jag-vill-bli-en-nils-karlsson-pyssling-döden.

 

 

 

Sammanfattningsvis.

Nu vill jag hitta en spik och ropa tjillevippen!


Kommentarer
stina skriver:

ÅH jättefint. drömhemmet ju! Min mormor har ett gammalt dockhus med ganska många 50-tals möbler kvar. SUPERFINT.. inte som detta dock men ändå.

Den 2012-04-25 klockan 12:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0