Välkommen till kolonilotten Flora Linnea.

Ett av mina absolut favoritställen i Uppsala är Kolonilotten Flora Linnea som ligger ett

stenkast från min lägenhet. Det är så fantastiskt att bara gå omkring där och drömma

sig bort. Tänka att jag har ett litet torp med ett land att odla egna grönsaker i. Ett eget

äppelträd med en gunga hängande från en gren. En vit grind som står på glänt och en

kratta lutad mot väggen. Och så kanske en katt som sitter på trappan och murgröna

som letar sig upp för stuprännan.

 

Sådär romantiskt tänker jag när jag går på den grusade gången mellan de små stugorna.

Igår var jag bara tvungen att visa mitt lilla smultronställe för en väldigt fin person. Och

det gjorde jag, trots ösregn och gråa moln.

 

 

 

 

 

Har man tur så är grinden öppen, som den var denna dag.

 

 

 

 

Tulpanerna växer så fint överallt.

 

 

 

Och titta på de små torpen!

 

 

 

 

Och de vita grindarna.

 

 

 

 

 

Det mintgröna torpet är min favorit. Titta bara.

 

 

 

 

 

 

För att inte tala om de tre röda.

 

 

 

 

När man går förbi nära försöker man kika in genom fönstren. Ofta finns där små söta

broderade gardiner som skymmer insynen.


Kommentarer
Angeliqa skriver:

Det mintgröna var himla tjusigt!

Vi har ett koloniområde alldeles vid oss också. Och liksom du njuter jag av att gå runt där och drömma mig bort.

Den 2012-05-12 klockan 17:01:03
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Ida skriver:

Vilka fina! Vad mysigt det hade varit och ha en sån liten stuga och odla grejer och sådär.

Den 2012-05-12 klockan 20:41:38
URL: http://hejaida.com
Lisa skriver:

så fint och mysigt.

Den 2012-05-12 klockan 20:49:06
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0