Loppisskatterna från Hälsingland.

 
En glasburk och två små ljuslyktor á 5 kronor styck.
 
 
 
Två dukar i min favoritfärg. Bägge för 10 kronor.
 
 
 
En fin hårborste med namnet Dagny 1927 ingraverat. Fint att fundera på vem Dagny kan
vara och vilka hårtussar som denna kam borstat igenom genom åren. Att den sista damen
var vithårig kan man se på håret som sitter kvar i stråna. (Yepp, det är sånt man får ta när
man loppar runt.) 
 
 
 
En fin lur för 10 kronor. Jag tror minsann att dessa brukar vara rejält mycket dyrare i 
mer sorterade retrobutiker.
 
 
 
En brödlåda i plast för 10 kronor. Jag har sett några här och där och har för mig att de 
också brukar vara lite dyrare. Fynd alltså!
 
 
 
Tröja för 30 kronor.
 
 
 
Skor med den perfekta klacken! Jag fick dem av butiksbiträdet då hon tyckte att de
var för slitna för att sälja. Tack sa jag! Jag ska visa hur de blev i ett senare inlägg då
jag gick lös med skokräm på dem.
 
 
 
Och min drömpall i hallonrosa fluff! Den var inte till salu men efter lite flirtande fick
jag den för en hundralapp. 
 
 
 
Det fantastiska köksdonet ska ni få se senare. Det är nämligen värd ett alldeles eget
inlägg. Så stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0