Stora torpardagen!

 
Yepp, min vän Ellen har ett torp som vi bestämde oss att besöka en höstlig söndag i September. Närmare bestämt igår. Alltså den allra sista dagen den månaden. Sedan är det såklart inte Ellen som har ett alldeles eget torp. Eller såklart och såklart. Men i alla fall, det är hennes mormor och morfars. 
 
 
 
Det cyklades i alla fall.
 
 
 
Över fina fält. 
 
 
 
Och förbi fina gamla hus. 
 
 
 
För att, efter en grusväg som blev en grässtig, komma fram till detta vackra lilla torp!
 
 
 
Med äppel och päronträd runt omkring. 
 
 
 
Och gulliga små skjul.
 
 
 
Och omringat av grönska.
 
 
 
Det blev lite letande efter nyckeln.
 
 
 
Väl inne blev det genomgång av fint porslin i skåpen.
 
 
 
 
 
 
Fint.
 
 
 
Sedan kokade vi köttsöppe.
 
 
 
Och åt egenplockade äppeln och getost. Egenplockad getost jajemän!
 
 
 
Sedan blev det diskning i det fria.
 
 
 
Innan skorna snörades på och det blev dags för promenad. Inget snörandes på mina förstås.
 
 
 
 
 
Fält blev barrskog. Och barrskog blev kalhyggen. Som blev sumpmark...
 
 
 
...där det balanserades på allt möjligt för att inte plurra. Stina misslyckades ju tyvärr med detta och steg med lera upp till anklarna tillbaka mot torpet.
 
 
 
Sedan plockade vi äppeln i min cykelkorg och började cykla hemåt.
 
 

 
Tillbaka till Uppsala.
 
 
 

Kommentarer
Fredrikapåvinden skriver:

Så mycket fint! Det verkar som det var en väldans mysig utflykt!

Den 2012-10-01 klockan 21:17:35
URL: http://fredrikapavinden.blogg.se
lisa skriver:

mysig utflykt och tjusig torp! mysiga bilder som tusan också.

Den 2012-10-02 klockan 18:02:55
URL: http://popflickan.blogg.se
stina skriver:

jippi vad fint! trillandet i leran var ju värd.

Den 2012-10-02 klockan 20:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0