Varför i allsin dar ligger "Det ultimata huset" i Rävemåla?

 
Jag är inne på Hemnet minst tre gånger om dagen. Jag följer minst 20 olika sökningar vilka de flesta av dem lyder "Sekelskifte hela Sverige", "Sekelskifte Uppsala/Stockholm", "Spröjsade fönster", "Kakelugn" och så finns det en kategori som heter "Det ultimata drömhuset." I sökningen "Det ultimata drömhuset" ingår tre faktorer. Faktor 1) Sekelskifte, faktor 2) Spröjsade fönster och faktor 3) Kakelugn. 
 
I kategorin "Det ultimata huset" finns det ett hus. Och det huset kan ni se på bilderna ovan. Så. Jäkla. Fint. Och vet ni vad underverket kostar? 575 000 kronor. (!) Alltså knappast någonting! Vad i allsin dar? Hur är det möjligt? Det är liksom en tredjedel av min lilla lägenhet. Men så kommer kruxet. Mitt ultimata drömhus ligger i Småland. Jag vill verkligen inte bo i Småland. Mina rötter till trots. Det är det enda stället jag VERKLIGEN inte vill bo. Inte för att smålänningar är snåla, för det stämmer inte. Utan för att ja, det finns så himla många bättre ställen att bo på. Småland är bara platt och det är bara en massa skog. Jag får lite klaustrofobi bara jag tänker på det. Och så är det regnigt. Och kallt. Och... jag tror jag överdriver. Det gör jag nog. Men jag vill verkligen inte bo i Småland. Öland skulle gå, för det är väldigt fint. Kanske Kalmar, för det ligger vid havet. Men VERKLIGEN inte i Rävemåla. Rävemåla. (Förlåt Rävemåla-bor, men jag vill verkligen inte bo i Rävemåla.) 
 
Så Det utlimata huset kommer säkerligen säljas till någon som VERKLIGEN vill bo i Småland. Som inte har klaustrofobi, som gillar regn och gråa moln och som ja, gillar platt mark och bara en massa skog. Lyckos den personen. Och jag märker väl när någon köper det. För då kommer min sökning "Det ultimata huset" åter bli tom. 

Kommentarer
amanda skriver:

Herregud! Det är ju mitt drömhus, synd bara att det inte ligger i den norra halvan av landet. :/

Den 2013-04-12 klockan 18:58:40
URL: http://almostteatime.blogg.se
Simon de Vos skriver:

Hälsningar från husägarna i Rävemåla. Kul att du gillar vårt hus.

Svar: Jag lovar att jag hade köpt det om det låg i Stockholm/Uppsalatrakten! Lycka till med er försäljning!
.

Den 2013-04-12 klockan 20:55:26
Anna skriver:

Jag måste bara säga först och främst att jag älskar din blogg! det är den mysigaste och gladaste blogg läst. Började följa den när någon länkade ditt inlägg om American Apparel på fb. och sen håller jag med dig om att huset är det finaste man kan tänka sig, ett riktigt drömhus, Jag var nära att börja gråta när jag tittade på bilderna (det är nog en blandning av att jag är bakis och att jag insåg att jag aldrig kommer ha ett så fint hus).

Svar: Och jag måste bara säga, att tack så hemskt mycket för din fina kommentar! Den värmde verkligen i hjärtat. Det är sådana här ord som gör att man fortsätter att blogga, tro mig. TACK!
.

Den 2013-04-13 klockan 13:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0