Det var tack vare dig vi blev feminister.

 
AIZ0LQ on Make A Gif, Animated Gifs
 
Något så himla fint hände idag. Jag gick på stan. I godan ro. Och så plötsligt dyker tre tjejer upp bakom mig. De frågar om jag har en blogg och jag svarar att ja, det har jag. De tre fina ansiktena spricker upp i tre stora leenden. "Åh, vad kul vi läser din blogg och du skriver så himla bra!" och efter det kom det bästa av allt. "Det var tack vare dig vi blev feminister." 
 
Fan vad fint. Jag dör. 
 
 
 
 
 
Tack för att ni läser, ni tre fina flickor från stan. Och ni andra också såklart. Jag uppskattar det så ofantligt mycket! (Hjärtat på gifen är till er) 
 
 

Kommentarer
Marie skriver:

Jag vill passa på att säga att du även fick mig att bli feminist! Jag ramlade över din blogg för ett tag sen och numer har jag ett flertal feministbloggar som jag läser dagligen och funderar på att läsa mer om detta på universitetsnivå! Så TACK för inspiration!!

Den 2013-12-11 klockan 22:33:26
Mia Hansson skriver:

Du får ett 😘 tillbaka, viktiga du som vill upplysa världen att kvinnor finns också. kram

Den 2013-12-11 klockan 23:10:41
URL: http://baralilaja.blogspot.com
Annika skriver:

Åh jag mötte dig på stan på cykel i början på hösten på väg till stationen och blev helt starstruck. Vi bor i samma stad och allt men tänk att jag skulle få se dig på riktigt i verkliga livet. Hur coolt som helst. Inte pga dig jag är feminist, men följt din blogg sen i somras och du är så jävla bra!

Svar: Åh vad fin du är! <3
.

Den 2013-12-11 klockan 23:12:55
Fanny skriver:

Det är samma för mig. Du öppnade mina ögon, fick min blindhet att klarna. Tack vare dina inlägg har jag formats till en bättre person med sjukt mycket starkare självkänsla. Och feminist såklart. Heja dig! Heja feminism!

Svar: <3 Gud vad fint. (tappar orden) En massa heja till dig.
.

Den 2013-12-12 klockan 22:34:01
URL: http://faannyolssoon.blogg.se
Miriam Parkman skriver:

Alltså BÄSTA komplimangen!! Fy fan vad härligt! Och bra!

Den 2013-12-13 klockan 18:50:55
URL: http://miriamskafferep.com/
Tamara skriver:

Hej fina bästa du!! Det är också på grund av dig jag blev feminist, fy vad bra! Har knappt läst din blogg i en månad men ändå man blir fast <3

Den 2013-12-17 klockan 14:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0