Loppat i Budapest del ett - Venus och bambin.

 
Jag tänkte visa er vad jag köpte när jag var i Budapest! I know, you can't wait! Det finaste
var denna tavla som jag hittade på marknaden i Szechenyi. Jag tycker bara den var så 
himla fin och mystisk. Bilden av en en mytologisk Venus som sågs som kvinnoidealet 
och exemplet på hur en kvinna skulle se ur. Vit, sensuell, hårlös och inbjudande utan att
vara vulgär. (Nu vet vi alla att det inte är så, tack och lov.)
 
 
 
Den ska få hänga högst upp på min tavelvägg. Men just nu har jag inga plasthängare (?) så
den får stå lutad mot väggen istället. Brevid mina guldmambis.
 
 
 
Jag inhandlade även en fin bambi till samlingen. Tyvärr hade den ett ihoplimmat öra. Men 
jag tycker liksom om när mina saker har sådana där karaktäristiska drag. Inte helt perfekt.
Då kan man fantisera om vad som egentligen hände när örat slogs av. Vem tappade den? 
Vad slog den i? Hur sjutton gick det till? Vilket lim och vem limmade ihop den igen?
 
 
 
Om mina andra två är i lite mer söt-storögd-bambi-style. Så är min nya mer ett rådjur.
Enkelt.
 
 
 
Den får stå i min stringhylla i köket. Kika in här om du vill se vad mer jag har där! 
 
 
 
Håll utkik på mer Budapestloppade saker. To be continued alltså!

Kommentarer
Katrine skriver:

Hvor er det bare et fint og sensuelt billede. Lige efter min smag :-)

Svar: Tack Katrine! :)
.

Den 2013-01-29 klockan 19:45:14
URL: http://au-dela-blog.blogspot.dk
Kajsa skriver:

Så fina bambis då har!

Svar: Tack fina du! :)
.

Den 2013-01-29 klockan 23:40:53
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.se/
amanda skriver:

Åh så fint! Jag har också en sån där burk som ser ut som ett hus! En exakt likadan!

Svar: Åh tack! Vad roligt, de är så fina! :)
.

Den 2013-01-30 klockan 09:51:41
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0