Guide till Stockholms vintage, loppis och secondhand!

 
Jag fick ett mail från Agnes och hon undrade ifall jag hade några tips på snajsiga Vintage, loppis och secondhandbutiker i Stockholm. Och jag bara kände att nej, jag är ju asdålig på snajsiga fyndställen i Stockholm. Herregud vad dålig jag är. När jag åker till Stockholm så brukar jag sällan ha tid att gå några längre vändor och leta efter alla bra ställen som finns. Det brukar sluta med att jag bara går till Beyond Retro på Drottninggatan. Eller på Åsögatan. Eller Zinken. Och det är ju ganska bra. Ibland hittar man något. MEN jag tycker oftast att det är lite för dyrt. Och när jag varit där så har det mest funnits 80-90-talsplagg. Jag har liksom letat febrilt efter en 30, 40, 50 eller 60-talsdröm. Men det finns såklart, om man letar. 
 
Så, jag tycker att om man är intresserad av en Vintageguide till huvudstaden ska man kolla in följande bloggar! 
 
 
 
 
 
 
Bra Vintageguide till Stockholm nummer ett)
 
 
 
Klicka på bilden för källa. 
 
 
Jessica Silversaga som bloggar för Damernas värld har en mindre guide på sin blogg. Här kan du hitta lite tips på vart du borde spatsera om du vill få händerna dignande av kassar och sinnet fullt av loppislycka. Klicka på bilden eller på länken för att komma till guiden. 
 
 
 
 
 
 
Bra Vintageguide till Stockholm nummer två)
 
 
 
Klicka på bilden för källa. 
 
 
Emma Sundh, frilansande journalist och författare samt grundare av Vintagefabriken, har en hel uppsjö av Stockholmstips på sin blogg. Här har hon redgjort för den perfekta vintagerundan och här finns också en Stockholmsguide som är ordnad efter stadsdel med allt möjligt snajsigt att hitta på. 
 
 
 
 
 
 
Bra Vintageguide till Stockholm nummer tre)
 
 
 
Klicka på bilden för källa. 
 
 
Min fina vän Karoline bor i Stockholm och är en riktig fyndare och vintageräv. På ett bra sätt såklart. Hon skriver om mycket fina butiker och fynd som hon gjort. Gå in på hennes blogg för att inspireras! (Gör det genom att klicka på länk eller bild. Såklart) 
 
 
 
 
 
 
Bra Vintageguide till Stockholm nummer fyra)
 
 
 
Klicka på bilden för källa.
 
 
Elsa Billgren, programledare, författare och bloggare, har en hel drös med bra vintagetips på hennes blogg. Här kan du bland annat läsa Stora vintageguiden tills ögonen går i kors och det droppar loppissaliv ned på tangentbordet.
 
 
 
 
Ja, och så kan man även gå in på Vintagekartan.se som finns både som app och på datorn. Den har jag använt någon gång då jag spatserade i området kring Mariatorget och kände mig vilsen. Det var då jag hittade Uppåt väggarna som finns i min Loppisguide! Den kan du gå in på om du vill kika på secondhand, vintage och loppisställena i främst Uppsala men också på lite andra ställen. Ja, och när man ändå nämner loppis i Uppsala kan ni kolla in Lisens guide över vintage och secondhand i Uppsala. 
 
 
 
 
Tack Agnes för ditt fina mail! Och lycka till med Stockholmsloppandet! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0