Nanna Johansson - Välkommen till din psykos.

 
Idag spatserade jag ned på stan och bestämde mig för att jag var värd en ny bok. Jag stod länge och klämde på Maria Svelands Hatet men priset på över tvåhundra kronor och det faktum att jag redan har en hög med böcker jag vill läsa gjorde att jag avstod. Jag gick bort till seriehyllan. Med alla fantastiska svenska seriekvinns i tankarna. Och sedan stod jag där i säkert 10 minuter och försökte bestämma mig för Nanna Johansson, Lisa Ewald eller Liv Strömqvist. Ställde tillbaka Nanna och Liv och gick med Lisa mot kassan. Ångrade mig. Gick tillbaka. Tog upp Nanna istället. Ja, det får bli Nanna denna gång. Så får jag köpa Lisas Allting kommer att bli bra nästa månad. 
 
När jag kom hem satte jag mig på balkongen med en lättöl (!) och läste ut den i ett nafs. På cirkus 30 minuter inklusive tid för reflektion och eftertänksamhet. Och den var så jävla bra! Jag skrattade högt flera gånger. 
 
Jag tänkte dela med mig av några favoriter. Jag är inte säker på ifall man får lägga upp saker ur böcker på detta vis. Men jag tänker att tre stycken kanske inte är någon fara? Så får ni helt enkelt gå och köpa boken om ni vill se fler. För jag har en hel drös som jag egentligen skulle vilja dela med mig av. Här är mina tre favoriter i alla fall: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pöss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0