Måla törpe rött!

 
Det passar ju apabra med ett törpainlägg just nu. 1) för att det är helt underbart sommarväder, 2) för att jag och Mårre åker till törpet ikväll och ska måla det sista vita på framsidan, 3) för att alla dagar och alla veckor ÄR perfekta för törpatjat. 
 
I alla fall, för någon vecka sedan påbörjade jag och Mårten operation måla törpet rött. Ni ser resultatet på bilden ovan. Hur fint? Ont-i-hjärtat-fint skulle jag sä. 
 
 
 
 
 
Vi doppade helt enkelt ett par rejäla penslar i röd tjock furu-färg och gick bananas på fasaden. Tjocka penseltag och yttersta försiktighet vid det vita för att inte sabotera. Det fick såklart sådär. Hehe. 
 
 
 
 
 
 
Vi började med framsidan av verandan. 
 
 
 
 
 
 
Här ser ni hur stor skillnad det först var på den gamla rödfärgen och den nya. Jag blev helt chockad över hur rött det blev. Färgen sögs dock sedan in i trät och blev mer mörkröd. Bravo!
 
 
 
 
 
 
Kölla så fint! Mårre fick ta allt som var högst upp. För att han är längre. INTE för att han är man. 
 
 
 
 
 
 
Jag går med bestämda gummistövelsteg till dasset för att lätta på trycket.
 
 
 
 
 
 
Mannen, myten, målarn. Mårre. 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://picasion.com/i/1U7NA/
 
 
Sedan vart det klart och jag kände mig starkare och mer vital än någonsin. 
 
 
 
 
 
 
Läs ALLT om törpalivet i kategorin med samma namn och ha världens finaste fredagskväll! Jag lovar dessutom ännu ett torpinlägg imorgon. Pöss!

Kommentarer
CharlottaSofia -Diy, fashion, design & me skriver:

Hjälp, vad fint det blev! Efter att ha läst dina torpinlägg så blir jag så himla sugen på att hyra ett torp med mannen min.

Den 2013-06-07 klockan 17:26:13
URL: http://charlottasofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0