Tidens Melodi fik och butik.

 
 
Ann, som driver den fantastiska vintagebutiken Tidens Melodi i Karlstad, och Mia, bakfantast med en "ständig mjölfläck" på näsan, ska öppna Café! Ett Café med en nostalgisk känsla där "där kaffet serveras i blommig kopp och kakorna är hembakta efter mormors recept." Och jag gillar blommiga köppar som ni vet. Höhö. 
 
Jag tycker detta är en så fantastiskt bra idé! Men som vi vet, i denna tuffa värld, så räcker det inte endast med en bra idé. Nej, det behövs pengar. Det behövs tid. Det behövs kunder. Det behövs fint väder och bla bla bla. 
 
 
 
 
 
Nu finns en chans att sponsra fina Ann och Mia! Gå in här för att ta reda på hur du går tillväga. Och glöm inte heller att besöka Tidens Melodi om du befinner dig i Karlstadstrakterna. Jag har tyvärr aldrig mina vägar förbi just där. Men när jag har, ja då ska det bläddras bland klänningar. Förhoppningsvis också drickas en och en annan kaffe i en blommig kopp!  
 

Kommentarer
Elvira skriver:

Nu så har vi en give away på bloggen! Vinn parfymer från Estée lauder. Goa parfymer som kan bli dina om du anmäler dej till vår give away. Gå in på vår kategori "tävlingar".

Den 2013-06-14 klockan 15:42:48
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Elsa skriver:

Skulle bara vilja säga att din blogg äger.Din texeter är asbra.

Heja genus tänk, heja dig!
kraaaam

Svar: Vad fin du är! TACK! Kram!
.

Den 2013-06-14 klockan 15:46:51
URL: http://avelsa.blogg.se
Lina skriver:

Off topic! Men om man bläddrar allra längst ner på din blogg så kommer headern och allt igen, tänkte bara ge en heads up. Eller det kanske bara är min dator som spökar?

Tycker i alla fall att din blogg är så JÄKLA FIN! Och du skriver alltid så bra saker och DU är alltid så jäkla fin och jag tycker jättemycket om både dig och din blogg! Kram.

Svar: Åh, vad fint att du uppmärksammade det! Det är så svårt att själv se allt som gått tokigt osv i designen! Ska försöka åtgärda detta. Måste dock förmodligen tillkalla hon som gjort designen. Hehe. Är inte superteknisk själv. Och tack för dina fina ord! Kram!
.

Den 2013-06-14 klockan 17:08:51
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Underbart! Jag driver ett B&B och café med hembakta kakor och blommiga koppar :-)

Den 2013-06-14 klockan 19:22:23
URL: http://madelein.se/
reb skriver:

åh vad glad jag blir att du berättar om Tidens melodi och deras projekt. eftersom Ann är en kär vän till mig och jag dessutom bor i karlstad (och saknar ett bra kafé) så hoppas jag verkligen att deras insamling går vägen. 30 kr för en kopp kaffe i förskott (som man dessutom naturligtvis får "på riktigt" senare) tycker jag är toppen-enkelt bidrag.
och du - du MÅSTE ju ta dig hit!!! klänningarna på tidens melodi är verkligen helt fantastiska!!!!

Den 2013-06-15 klockan 17:32:05
URL: http://osynligejackson.blogspot.com
Ann skriver:

Åh, Emelie vad gullig du är!!! Ska återkomma med svar på ditt mejl så snart jag har tid! Puss och kram!!

Svar: Ingen stress! Kram till dig :)
.

Den 2013-06-17 klockan 21:51:03
URL: http://www.tidensmelodi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0