Nya läggan i Gröndal del nummer två: Sminkbordet!

 
 
Innan jag flyttade så gluttade jag runt efter ett sminkbord liknande det fantastiska som är i Emma Sundhs ägo. Jag vågar säga att detta är nästan exakt samma fast med en lite annan spegel. Jag hittade det på Lidköpingtorget.se för 500 kronor (!) Den fantastiska säljaren kunde dessutom skicka upp bordet gratis till Stockholm. 
 
 
 
 
Nu är jag såklart så exalterad att jag gått totalt bananas med stylingen av bordet. Less is more gäller inte här som ni kan se. 
 
 
 
 
 
 
I kristallbuken (eller vad man ska kalla den?) ligger mina älskade skumrullar och göttar sig. Både den och parfymflaskan har jag köpt på en loppis i Småland. Den blå lilla vasen likaså och i den står en halvvissen blomma. I femtiotalsväskan i plast med blommor har jag mitt smink. Den har mamma köpt i en vintagebutik i New York. Brevid står läggningsvätskan från Sivletto. 
 
 
 
 
 
I den vinröda asken ligger mammas pärlörhängen hon hade i örsnibbarna när hon gifte sig med pappsi. De två burkarna med blomlock köpte jag på Uppsala Vintagefestival av Fröken Retro. Smyckesskinet i porslin har jag haft sedan jag var liten. Och så står Guldfittan såklart på sin plats, liksom Kate Miletts Sexualpolitiken med fallosen på framsidan. Och så en ljusstake med kristall från Östregårds loppis och antik. 
 
 
 
 
 
Jag älskar de små plastdukarna som ligger under glasskivan. 
 
 
 
 
 
 
Det var sminkbodet det! 
 
 
 
 

Kommentarer
Isabel skriver:

Just nu driv eg med og flyttar inn, men det er berre inn i studenthybel, har litt mindre plass, litt lite penger også skal eg berre bu der i to år, men det er så inspirerande å sjå korleis du innreder lägenheten din. Eg har eit nattbord i same stil som det utruleg fine!!! sminkebordet ditt, og eg har kjøpt same Lövbacken-bord frå IKEA som deg. Elskar, elskar, elskar den typen tremøbler. Har ein drøm om eit heilt hus i den stilen ein gong når eg blir "vaksen". :) Såååå koseleg og fint og inspirerande å sjå bilete frå ny-lägenheten din! :-)

Den 2014-08-10 klockan 12:53:11
Isabella Lindquist skriver:

Så himla fint! Jag drömmer om ett eget, liknande sminkbord att ha i sovrummet :)

Den 2014-08-10 klockan 17:52:38
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
lisa skriver:

så fint bord

Den 2014-08-12 klockan 17:17:32
URL: http://popflickan.blogg.se
Dorismatilda skriver:

Vilken smart förvaring för foamrollers! Kristallburken kan en kalla lockask, eller bonbonjär (ett av mina favoritord) om den är till för karameller och sånt :)

Den 2014-08-13 klockan 00:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0