Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.

 

I lördags snörade jag och Mårten på oss skorna och strosade de 500 meter som är

avståndet mellan min lägenhet och en av Uppsalas bästa loppmarknader. (Vaksala torg

alltså...)

 

 

 

 

Skjortor matchades med syrenbuskar.

 

 

 

 

En syn som får det att spritta i loppisfingrarna!

 

 

 

 

En tavla från Jie Grantofta.

 

 

 

 

 

Det bästa på dagen var när vi hittade en liten trevlig man som sålde ut ett lager

70-talskläder från en nedlagd butik i Stockholm. Kläderna var oanvända, i bra

skick och med prislapparna kvar. Det var som att göra en tidsresa tillbaka i tiden.

Helt fantastiskt! Plötsligt befann jag mig i filmen Tillsammans och satt och jämförde

mina brillor med grannpojken. Eller evakuerade ett ungdomshus med Lena Lindblom

i Upp till kamp. Och vet ni vad plaggen kostade? Bara tjugo kronor styck. Jag köpte

två klänningar och en kofta, som ni ska få se senare. Och Mårten en kortärmad skjorta.


Kommentarer
Fröken Fynd skriver:

Jag hade velat vara med och fynda 70-talsplagg. Härligt!

Den 2012-05-28 klockan 18:46:37
URL: http://www.frokenfynd.se
Mia skriver:

Åh, jag älskar Lena!

Den 2012-05-30 klockan 15:53:51
madelein skriver:

Vilken härlig loppis!
Mårten är ett fint namn, min äldste son heter det. Ovanligt när man är 17 idag kanske men han är en Mårten helt klart!

Svar: Ja, Vaksala Torg är en riktig pärla! Ja, jag gillar också Mårten. Kram till dig! :)
.

Den 2013-05-17 klockan 13:19:59
URL: http://www.madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0